Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 13. oktober 2012

Til Orrestranda.....

dro Mannen og jeg på tur i går etter at jeg
var ferdig med telefonvakten og ikke hadde
blitt oppringt....




Friluftshuset på Orre ligger ca 10 minutters biltur fra oss og
dette huset kan leies til brylluper, selskaper osv. Her
arrangeres også små intimkonserter fra tid til annen.




Derfra går vi på en liten kort sti over sanddynene som er
dekket med marehalm...




og bort til stranden som åpenbarer seg da vi kommer
på toppen. I følge Wikipedia så er dette den lengste
sandstranda i Norge.












Om sommeren kan det se sånn ut på godværsdager og
dette er bare halve stranda....




Står man på toppen av sanddynene med ryggen til havet,
kan man skue utover det flate Jærlandskapet som for mange
kunstnere er kjent for sin høye himmel og spesielle lys.




Her på Orre/Vik dyrkes også mye av tomater, agurker, paprika osv.
som selges i hele Norge. Her kan man se drivhus på drivhus....




Der det flate Jærlandskapet møter Høgjæren er det satt opp
en mengde vindmøller. Det er ikke til å legge skjul på at
når det er så flatt som her er det også mye vind og regn.

Klikker du på bilde og får det større, kan man godt se vind-
møllene i det fjerne.


- Posted using BlogPress from my iPad

7 kommentarer:

  1. For en flott sandstrand, og naturen rundt er jo også vakker. Spennende å se fra andre deler av vårt flotte land.

    Ha en fin lørdag, god at ikke telefonen ringte ;)

    SvarSlett
  2. For en nydelig strand dere hadde , kjempefine bilder, må være fint og gå der både om sommeren og vinteren.

    Fine bilder, ha ei fin helg, hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlett
  3. Den stranda har jeg også gått på! Vakkert område, det skal være sikkert! :-)

    Måtte no flire med meg sjøl; oppdaga først nå at du titta fram fra buskene på heading- bildet ditt! Stilig! :-)

    SvarSlett
  4. Dette var så fint å se og ikke minst lese om, området som er ukjent for meg !

    Da jeg så strand bildene minte det meg rett og slett om Danmark !! Og skagen......
    vakkert !

    Så bra telefonen ikke ringte :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, helt enig Helen. Det minner litt om strendene i Skagen....

      Slett
  5. Fine strender i ditt området. Og eg skal dit ein vakker dag.
    Men det er vakre strender her i mitt område også. Refvik sanden er vel den største. Den har blitt kåra til Norges vakraste. Men det er dessverre så altfor få soldagar her.

    SvarSlett