Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 23. oktober 2012

Shopping i Alta....

Studenten skal få en dongeriblå Skappelgenser og
jeg en beige.....



Jeg var så heldig å komme til garnbutikken i Alta
akkurat i det de åpnet ny forsendelse av garn. Og damen
som jobbet der var så hjelpsom og hyggelig....





Jeg kjøpte også en enkel bluse på Cubus av alle ting. Minus
30 % på alle klær og jeg ser at knappen i halsen må
byttes ut med noe penere....


- Posted using BlogPress from my iPad

14 kommentarer:

  1. Heldige du da som fikk tak i litt garn! Og den blusen hadde vært lekker med en perlemorskuleknapp :)

    Når det blir sommer igjen, og du er nordover med god tid, så kanskje jeg kommer innover og hilser på deg :)

    SvarSlett
  2. Å hils hjem til min barndoms kommune :)
    Håper du har fint vær der da :)

    Har du mange timer der?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hele dagen frem til kvelden....

      Slett
  3. Hvis du har tilgang på bil så er det fint museum utendørs når du kjører fra flyplassen og mot Bossekop (forbi sentrum/city). der finner du helleristningene. Vi var der for noen år siden og syns det var veldig fint å gå der og få frisk luft og samtidig se noe helt annerledes.
    Bare et tips fra frilufts-meg :)
    Hilsen mette/Koselig koselig

    SvarSlett
  4. Flotte farger på begge gensere!
    Kos deg i Alta og lykke til med strikkingen!

    SvarSlett
  5. Yes, your saying is similar to ours:

    "When it rains, it pours!" Things should be better now. My computer is great now and my husbands truck is half repaired. It's just life.

    Thanks for coming to my site again. Thanks for coming on board, too. Can't recall if I have thanked you already, but... Thank you!

    SvarSlett
  6. Blir sikkert kjempefine gensere av det garnet der for det var veldig fine farger, og blusen har jo den helt riktige kraven med sine små, fine perler. Bytter du ut knappen, blir den jo å betrakte som et kupp ;-)

    Er ofte i Alta, bare 17 mil unna her vi bor; shopping og behandlinger hos en fysikalsk medisiner på spesialistpoliklinikken.

    Har du besøkt ishotellet i Sorrisniva? Hvis ikke, så er det verd et besøk til vinteren.

    SvarSlett
  7. Fine farger på garnet!...nå er jeg enda nærmere tanken på å strikke meg en skappel....

    SvarSlett
  8. Jeg tenkte mitt da jeg så tittelen om shopping i Alta, for det er jo ikke akkurat verdens navle... Men du fikk jo kjøpt kjempefint garn, og blusen ser nydelig ut. Så lurt å bytte ut knappen med en finere, det ville jeg aldri ha tenkt på !

    SvarSlett
  9. Heldig var du som fikk tak i Skappel-garn, de er visstnok fri over hele vårt langstrakte land.
    Tror den jeansblå blir en ener hos studenten!
    Blusen var søt...
    Ha en god kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  10. He he.. hekta meg på Skappelbølgen jeg og.
    På bestilling fra min mellomste. Liker egentlig ikke å strikke med store pinner som nr 7. Syns det er tyngre for fingre og hender. Men fort vokser det.
    Garnet fant jeg i Romsdal, på en liten garnbutikk på et lite sted. Og mellomste er begeistret.

    God aften. Fri nå forstår jeg.

    SvarSlett
  11. Så hyggelig at nabokommunen kunne by på noe :)) Garnbutikken? Kilden på parksenteret? :) Regner med at du forlengst
    har kommet det hjem ♥ Ha en riktig god natt ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er akkurat kommet inn døren nå faktisk, kl 23.20. Ja det var garnbutikken på Kilden. Den hadde så utrolig mye garn..det var en fryd å være der.

      Slett
  12. The yarn looks lovely and soft and the collar is delightfully different.

    SvarSlett