Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 25. oktober 2012

Litt slitne grønnsaker....

som ligger i bunn av kjøleskapet.....




kan veldig enkelt få nytt liv etter en runde i panna....

Jeg har brukt kål, rødløk, paprika, rosenkål og brekkbønner
som jeg har stekt i litt olivenolje.

Dette spiste jeg til lunch i går sammen med litt eggerøre,
spekeskinke og hjemmelaget rød pesto

...og restene oppbevares enkelt i kjøleskapet og spises
en annen dag lett lunet i microen....



- Posted using BlogPress from my iPad

8 kommentarer:

  1. Så flink du er som spiser så sundt :O)

    Hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  2. Kjempe fint med tips om sunne måter å lage mat på.
    Har tenkt å prøve å legge om kostholde for å bedre helsen og prøve å ta av noen kilo.
    Kansje du har frokost tips?
    Har lyst å kutte ut sukker,hvetemel:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann Sol.

      Jeg har byttet ut sukker med Stevia og sukrin...sjekk ut bloggene Mat for sjelen og Lena Beateice som ligger på bloggeullen min her til høyre på siden. De har mange gode oppskrifter og tips. Jeg spiser nok ikke så mye fett som Lena Beateice, men jeg har kuttet ut alt mel og gryn, pasta, ris, poteter, frukt og grønnsaker som vokser under jorden. Jeg spiser helst mat som har under 5 g karbohydrater pr 100 g. Jeg anbefaler å finne en karbohydrattabell på nettet. Den er nyttig veileder. Jeg spiser ikke lavkarbo for å slanke meg, men for at jeg har fått en mye mer velfungerende kropp ved å spise sånn. Ellers så prøvde jeg å besøke bloggen din, men den var ikke åpen. Men for alt jeg vet så kanskje du ønsker det slik. Lykke til!

      Slett
    2. Tusen hjertelig takk for tilbakemeldingen.
      Jeg har ikke egen blogg.
      Lena Beaterice sin blogg var utrolig flott og inspirerende, den skal jeg bli fast følger av.Kokeboken hun har skrevet skal jeg kjøpe.Viste ikke om hennes blogg så tuen takk for tipset.Sliter med alvorlig allergi plager. Er opptatt av kosthold og mener selv jeg lever sunt.Har gått på utallige Grete Rode kurer men vekta går ikke ned sånn jeg ønsker det, helsen har heller ikke blitt bedre .Har aldri prøvd lavkarbo før så nå skal det prøves ut

      Slett
  3. Anna-Marie
    Ser du har vært på shopping i Alta. Kilden er en kjempefin butikk med godt utvalg i garn.
    Jeg bor i Alta og kjøper det meste av garn der.
    Bor så nær så det er bare en svipptur dit.

    SvarSlett
  4. That is very courageous of you. If I did that we would all be deathly sick for weeks. I am a horrid cook. I don't know how I stay alive. I can make almond butter and banana sandwiches and salads. My husband can roast a chicken and eat it all within 4 days by himself and then he make delicious soup from the bones. Me? I just watch. lol.

    SvarSlett