Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 6. oktober 2012

Arnljot Eggen....

har skrevet et av barnediktene jeg ofte leste
sammen med jentene da de var små.....



Smykkeskrinet

Sjå byen strålar til alle kantar
med lysa strødde som diamantar.
Det skin smaragd og det glør rubin
som var det velta eit smykkeskrin.

Sjå lys-reklamar med fargar spelar.
Trafikk-signala er kronjuvelar
frå kongekroner i mange land
og gatelyktene perleband-.

Og måtte vi ikkje gå og sove,
så vart vi rike, det skal eg love.
Vi sanka skatten og gjekk omkring
med edelsteinar på kvar ein fing.



Det var første chartertur for Apollo denne sesongen
og vi hadde tomt fly på vei hjem fra Gran Canaria
i kveld og satt og så utover opplyste byer i Europa
og Stavanger før landing.

Da kom jeg til å tenke på dette diktet som jeg liker
så godt og som jeg ofte tenker på når jeg ser de
opplyste byene i mørket. Det minner virkelig
om et veltet smykkeskrin.....

Og bildet har jeg kopiert fra nettet...;o)

- Posted using BlogPress from my iPad

4 kommentarer:

  1. Virker som dere har hatt en fin tur hjem, sikkert deilig med tomt fly, i hvert fall en gang innimellom :-), Skal til Delhi om noen uker, gleder meg til flyturen :-), ikke SAS, men Finnair!

    SvarSlett
  2. Takk for at du deler, Fru T. Så fint det var diktet. Og bildet.
    God søndag. Nå stryker jeg på jobb.

    SvarSlett
  3. Nydelig dikt! Tror jeg skal reise med Apollo selv en gang på nyåret...leser om sydenreiser så øyet blir vått:))
    Ha en god søndag videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett