Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 27. september 2012

Rødbeter med Chevre og rosmarin....

så enkelt og godt tilbehør til middagen jeg lagde
for noen dager siden....



Rødbeter har litt mange karbohydrater, men det får bare
være, for den har sikkert mange andre godsaker i seg....

I alle fall, sånn gjør du;

Skrell rødbeter og skjær i tynne skiver som legges i ildfast
form. Dryss over salt, pepper, rosmarin, olivenolje og litt
honning (jeg brukte stevia). På toppen legger du biter av
Chevre. Sett formen inn i stekeovnen på 200 grader i
40-45 minutter

Ferske rødbeter er en grønnsak vi ikke bruker mye, men det
skal det bli en forandring på og nå finnes de jo helt aldeles
ferske i butikken.....

Endelig er jeg hjemme igjen etter fire dager ute på jobb og ekstra
hyggelig var det å møte en av mine lesere, som jeg ikke kjenner,
på flyet til London i dag....

- Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

  1. Jeg elsker rødbeter til middagsmaten,
    så denne skal noteres!
    Takk for tips! =]

    SvarSlett
  2. Denne retten inneholder aldeles nydelige råvarer, så i kombinasjon blir dette en innertier!

    Ha en fin torsdag på ferd mot helg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Så deilig dette høres ut. Det skal jeg jammen meg prøve. Takk for oppskriften Klem ;-)

    SvarSlett
  4. Det så godt ut, den oppskriften skal jeg prøve:-) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Skal foreslå denne til min samboer som er VELDIG glad i rødbeter!

    SvarSlett
  6. TAKK fru T! Skal prøves. For sure.
    Ikke denne helga, for nå bærer det til Tigerstaden for å treffe jentene. P og jeg på hotell. Gleder meg, ikke vant med slikt hotell-liv vet du.

    God frihelg til deg.

    SvarSlett