Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 20. september 2012

Hjemme i godstolen.....

og her skal jeg bli til jobben kaller igjen på mandag.....




Turen til Düsseldorf i går blei ganske kjedelig og
lang. Da vi skulle reise derfra, var det for få flygeledere
på jobb i Düsseldorfområdet og vi måtte stå på bakken
i en time med alle passasjerene ombord og vente på
tillatelse til å få lette.

Dette resulterte jo med at mange ikke ville nå sine neste
avganger videre i Norge og for noen ville det ikke
være flere muligheter til å komme seg hjem den kvelden.

Heldigvis var tollerne på Gardermoen så greie at bagasjen
til dem det gjaldt bare kunne kjøres direkte til neste avgang
uten fortolling og passasjerene løpe direkte til sine respektive
utganger der flyene ville vente noen minutter på dem.

Dette resulterte også at vi i hu og hast måtte forte oss
avgårde til vår neste flygning til Stavanger. Vi var et
veldig bra team på jobb og som hadde full fokus. Vi landet
faktisk bare ti minutter sent i Stavanger i går kveld og det
var vi godt fornøyd med.

Og nå er jeg klar for en langhelg på landjorda....

Posted using BlogPress from my iPad

12 kommentarer:

  1. Etter en så heseblesende dag må det være ekstra godt å slappe av. Nyt frihelga di! :)

    SvarSlett
  2. Irriterende nar forsinkelser baler pa seg. Professoren var i Venezia pa en konferanse i forrige uke, og skulle tilbake til Edinburgh. Sa da BA ble forsinket fra Venezia til London, rakk han ikke flyforbindelsen fra London til Edinburgh. Det ble natt pa hotell (med middag :-)) og nytt fly tidlig neste morgen. Takk og lov at han reiste BA og ikke et billig-selskap som ikke foler noe ansvar for sine passasjerers videre reiseplaner... Glemmer aldri en vinter jeg skulle reise med et av disse billigselskapene (skal ikke nevne navn) fra Goteborg til London. Det var snostorm sa flyet ble avlyst. Det var jo greit og foltes tryggere enn a fly i darlig vaer, men der stod jeg med lite barn og fikk beskjed om at jeg kunne fa nytt fly om 3 DAGER! Man er jo ikke radlos, sa jeg ba om a fa fly fra Sandefjord (Rygge var ikke idrift den gangen) og fikk plass dagen etter. Men hotellet i Goteborg og reisen til Sandefjord (med 2 busser!) matte jeg bekoste selv... Ja, ja, na skal det sies at det er forste og eneste gang pa 16 ar at jeg har vaert 'uheldig' med dette selskapet :-) Det er vanligvis greit siden verken BA eller SAS flyr fra min naermeste flyplass. Men det foltes som ren luksus da jeg reiste med BA til Zurich!
    Kos deg i godstolen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det beste er jo at alt går etter planen....og det gjøre det heldigvis som oftest.

      Slett
  3. Kos deg hjemme.
    Her sitter en smånervøs liten berte og gruer seg til i morgen tidlig ;) Da er det min tur. Du vet jeg ikke liker meg oppi der...

    men jeg gleder meg til å komme fram dit jeg skal da (Alta) :)

    SvarSlett
  4. Hørtes ut som en travel dag igjen, men som du sier: det hjelper med et godt og fokusert team - spesiel slik som hos dere der man jobber så tett og der "temperaturen" hos passasjerene nok kan bli høy til tider... Er egentlig alfa og omega at man jobber bra sammen; ser det i lærergjerninga også: et godt team som jobber og drar i samme retning er en lettelse i jobbhverdagen.

    Flotte godstoler, skjønner godt at de lokker. Kos deg i fridagene.

    Klem

    SvarSlett
  5. Så snille de var som prøvde å gjøre det beste ut av situasjonen!

    Kos deg med langhelg :)

    SvarSlett
  6. Åhh, sånt er såååå kjedelig, skjedde oss sist vi fløy fra Roma til Oslo, men da var det fordi det var sååå mye trafikk over Gardermoen, at vi måtte vente en time i Roma, innni flyet før vi tok av.....:(

    Heldig at alle rakk sine fly videre !

    Blir deilig med noen fridager NÅ - nyyyyt de og kos deg mot helgen.

    Har jeg kommentert det fine bildet på "header'n" din for tiden? ser deg tittende rundt den flotte hekken :)))

    Ciao

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha... leste Helens kommentar her, og la først da merke til hodet ditt bak hekken. Morsomt :o)

      Slett
  7. Huff disse flygelederne...det virker som de stadig har noe på gang..
    Kos deg masse på landejorda!
    Ha ei super helg..som er like om hjørnet, klem;)

    SvarSlett
  8. Nyt fridagene, det er deg "vél unt"!! :-)

    SvarSlett
  9. Æsj, kjedelig med forsinkelser, men så fint det endte godt likevel.

    Må helgen gi deg akkurat det DU trenger, Fru T. Pust inn, pust ut...

    SvarSlett
  10. Da er det bare å ønske deg god helg då. Godt å hente seg inn igjen i helga.
    Klem

    SvarSlett