Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 2. august 2012

Varmrøkt ørret....

er en supergod måte å tilberede fisken på, men
kanskje ikke så enkelt om du ikke har egen røkeovn....



Men det har vi på hytta og Mannen påtar seg lett
oppgaven både med makrell, laks og som her, ørret.




Her er fileten plassert på rist inni ovnen og over røykende
spon før døren går igjen og det er bare å vente......



Ovnen er av hjemmesnekret type og ser sånn ut.....




....og her er det ferdige resultatet som smelter på tunga.


Posted from my iPad via BlogPress

5 kommentarer:

  1. mmmmm... en sånn ovn skulle man hatt...

    SvarSlett
  2. Dette så virkelig deilig ut!
    Også rett fra ovnen...kan ikke bli bedre:)
    Røkt fisk liker jeg godt, men spiser det alt for sjeldent.
    Fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  3. Har ønsket meg et sånt lite røykeapparat lenge. Håper mannen min husker ønsket mitt når det nå nærmer seg bursdag!! Deres apparat var jo veldig skikkelig, da.
    Har sett på bildene dine fra Kolonihagen. Jammen har mange ting blitt annerledes og bedre siden du var der i 2009. Den gamle hytta Sukkertoppen, for eksempel. Den er jo strøken nå.
    God helg til deg og dine. Vi får sol, ikke sant??!?

    SvarSlett
  4. Det ser fantastisk godt ut! Røkt fisk er HELT etter min smak! :-)

    SvarSlett
  5. Dette ER godt! Snakket om en slik ovn, vi også, brukte jo mye den Abu-røken som fantes i gamle dager;)
    Sola skinner, jeg skal ha hyttehelg, herrlig!!
    Ha ei flott helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett