Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 6. august 2012

Turen vår...

fra Haugesund til Oslo...



startet helt fint med fullt fly...


Halvveis over fjellet fikk disse gutta hendene fulle. Vi fikk lynnedslag i flyet og det smalt noe veldig. Både passasjerene og vi skvatt til for vi var helt uforberedt . Flyet blei satt på bakken i Oslo for teknisk ettersyn.


Vi hastet videre til vår utgang til Milano...



Flyet er reint og ryddig...


før set fylles opp med gjester.


Vi har ikke pause denne arbeidsdagen og får levert mat ombord som vi
må prøve å få tid til å spise..



Min kollega sjekker forholdene på utsiden. Alpene og Milano hadde et forferdelig vær med lyn og regn som en norsk høststorm og vi fikk ristet oss noe skikkelig.
Kl. 00.45 sjekket vi inn på hotellet i Oslo..,


Frokosten i dag bestod av eggerøre og laks..


ost og bjørnebær...


Klar for en rusletur i byen...
Blitt skikkelig "reser" på selvportrett i speil...


Ny trend for bilovertrekk...



Lurer på hva de tenker mens de sitter sånn hele dagen...

I ettermiddag fortsetter reisen til Stavanger så tur/retur London før jeg forhåpentligvis er hjemme i min seng ved midnatt...

I morgen står en tur/retur Aberdeen på programmet...

Sent fra min iPhone...

11 kommentarer:

  1. Du har litt av en arbeidsdag.!!!! Glad jeg bare er med på bloggtur, er ikke veldig glad i å fly lenger jeg. Hvis jeg hadde vært med på lynnedslag og all ristingen nedover hadde ikke jeg vært høy i hatten.
    God tur videre, jeg er med i blogglandia både på PC'n og BlogPress på iPad og nå også iPhone.

    SvarSlett
  2. Å guri så ekkelt med lynnedslag i flyet da :(
    Jeg er glad for at dere har så mye og så god trening at det går bra når sånt her skjer!
    Håper dere fikk litt pause på turen og spist mat?

    En av de fine sidene ved jobben din er jo at du har tid innimellom til å se byer der du er, du får jo virkelig opplevd masse fint. De biltrekkene var morsomme ha ha, er det ved Karl Johan eller? Jeg klarer ikke helt plassere. Vi tenkte å ta en Oslotur neste uke og da har jeg nemlig tenkt meg til den Mangobutikken der ;)

    Takk for titten på jobben din, gleder meg til å se mer!!! :)

    SvarSlett
  3. Takk for turen igjen! Kunne godt tenkt meg den uten lynnedslag men gikk jo bra! Syns jeg ser du har de nye skoa på deg :) Og de biltrekka var artige ja.. men tror jeg dropper å begynne å sy sånne!

    SvarSlett
  4. Vel blåst tur til Milano!
    Ikke noe bedre vær her heller...regn,regn og atter regn:(
    Snasen dame i speilet:)
    God tur videre på ferden!

    SvarSlett
  5. dette var utrolig moro å få bli med på :)
    Morsomt å få sett litt innom enkelte byer....synd du ikke hadde "stopover" i Milano..

    Syns jeg kjenner igjen "Pretty ballerinas" på føttene....?! Stilig by-antrekk, men så har du også sansen har jeg skjønt :)))))

    God tur videre, og nyt sengen din, når du endelig kommer dit !

    SvarSlett
  6. Så morro å bli med deg på tur!
    Jeg har faktisk vært ute å flydd ganske nylig, til Berlin, og da tenkte jeg på deg. Men ingen av dem lignet......
    Og det er litt av en arbeidsdag dere har, med trang midtgang, der dere skal være serviceminded, og like blid på hele turen.
    Vi dro på tur da det var flyvelederstreik, og ble sittende en lang stund i flyet, før vi kunne lette. Ganske ille for meg akurat da, siden jeg fikk bihulebetennelse, uff.
    God tur til neste destinasjon.

    SvarSlett
  7. Du tar nesten pusten fra meg her jeg sitter behagelig i min hvilestol og har to uker mer med lærerferie.. For et tempo! Dette tenker vi ikke over når vi sitter tilbakelent i et flysete og lar oss oppvarte av dere damer (og herrer) som sier "kaffe, te.." Jeg liker ikke å høre om skumle opplevelser i fly, og liker slett ikke å lande på Evenes i turbulens og vind. Det blir nok godt å komme hjem i kveld.

    SvarSlett
  8. Takk for turen- og god tur videre! :-) Skikkelig turbo-liv! :-)

    SvarSlett
  9. Oj, oj, spennande! Det er som om eg kjenner det uveret på kroppen. Har vore i fly mellom Danmark og Norge i eit voldsomt torever. Kansje er det opplevingar etter det, som gjer at eg slit litt med flyskrekk. Men som sagt før, så hjelper det å tenke på deg som er i lufta så ofte :-) Kjekt å sjå bilde av deg også.
    Dei biltrekka var artige, har ikkje sett slike før.

    SvarSlett
  10. Wow... litt av en arbeidsdag! Takk for turen. Vi hadde ogsa en ganske ristete tur pa returen fra Venezia for noen dager siden. Jeg er overhodet ikke redd for a fly, men det var ikke akkurat 'moro'... Man skvetter litt, ja.

    De biltrekkene var ikke av det vanligste typen, nei :-)

    Fortsatt god tur!

    SvarSlett
  11. glad jeg ikke var med på de turene : )
    lekre sko du har på portrettbilde !!

    SvarSlett