Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 20. august 2012

Trappen.....

Så langt kom jeg før jeg i dag måtte dra hjem til
jobben som kaller i morgen.


Gelenderet og trappevangen har fått ett strøk vannbasert
heftgrunn og to strøk eggehvit vannbasert Jotun Lady....


Trinnene har fått ett strøk Herdin lakkbeis, farge mellombrun
og foreløpig ett strøk klarlakk oppå. Lag to med lakk kommer
ved neste anledning. Det som gir litt ekstraarbeid er at beisen
trakk gjennom maskeringstapen, så til slutt må trinnene tapes
på nytt og hvitmaling flekkes over de brune flekkene....

Jeg pusset bare trappen lett med fint sandpapir før jeg malte.
Jeg gjorde det samme med trappen hjemme (i to etasjer fra
kjeller til loft) for 9 år siden, men der er trinnene hvitmalte og
med sisalmatter i hvert trinn. Den har holdt seg utrolig godt.

Jeg er godt fornøyd med resultatet så langt, selv om utførelsen
nok kanskje ikke hadde stått til Svenneprøven. Så er ikke jeg
profesjonell maler heller....

Posted from my iPad via BlogPress

14 kommentarer:

  1. SYnes det ser kjempefint ut jeg!
    Veldig fint med litt forandring :)

    SvarSlett
  2. Direkte lekkert!..absolutt bestått:)) Har ei trapp som skulle vært malt i trinnene, for den er direkte stygg..blir ikke i år..

    SvarSlett
  3. Du gjev meg inspirasjon!! Vi har pussa opp to RETTE trapper, med kvitmala gelender og opptrinn.. På sjølve trappetrinna la vi trappefornyarar i olja eik. No står trappa opp til loftet igjen. Der vert det for komplisert med trappefornyarar. ( fordi trappa svinger, og alle trinn er ulike)
    Det eg lurer på, er om Herdin lakkbeis, farge mellombrun, kan likne på olja eik?..Det ser slik ut på bildet. Dette hadde vore løysinga for oss, trur eg.
    Dersom du legg att eit svar under her, så stikk eg innom for å sjå ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Jeg skrev et svar litt under her...

      Slett
  4. Litt av en jobb, men lekkert ble det nå :-)

    SvarSlett
  5. Jeg syns du har gjort en fabelaktig jobb !!!

    Mektig imponert er jeg :)))

    Ciao

    SvarSlett
  6. Hei SkyB. Om du går inn på nettsiden www.herdins.no kan du se de forskjellige fargene de har på lakkbeis. Jeg syntes mellombrun blei litt vel rødlig over den gyldne furuen. Kanskje den som heter lysbrun får litt kaldere farge som ligner mer på eik. Uansett fargevalg får en ikke furu med kvister til å bli eik så det blir å gjøre det beste utav det en har. Lykke til med jobben og fargevalget.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tips :))
      ShyB

      Slett
  7. Flott ble den.

    Du er dyktig med penselen også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Har forresten svart deg på bloggen ang Washitape.

      Slett
  8. Veldig fint! Synes du er flink, jeg! :)

    SvarSlett
  9. Det ble veldig bra synes jeg, klarte ikke helt å se fargen på trinnene. Du må vise bilde av trappa hjemme. Har lyst til å se sisalmattene i trinnene.

    Bente

    SvarSlett