Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 22. august 2012

Trappen hjemme....

er jeg blitt spurt om å vise frem og her er den...


Dette var også en lakkert furutrapp som jeg malte eggehvit
for 9 år siden. Vi har sisalmatter i trinnene, noe vi synes
fungerer veldig godt.....


Beklager det dårlige lyset på bildene jeg tok sent i går
kveld.... Trappen er som sagt eggehvit og veggene har
en litt gyldnere eggehvit farge. Sisalmattene er natur-
farget og parketten er lønn.....



Posted from my iPad via BlogPress

14 kommentarer:

  1. Så fin trappa di var ;)

    Hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  2. Jah..! Slike matter kunne ha fungert på vår trapp opp til loftet...tenke, tenke..

    SvarSlett
  3. Fint med sisalmatter.
    No har eg eit spørsmål.
    Knirkar trappa etter den vart mala ?
    Me mala trappa i vår og held på å bli sprø av at den knirkar forferdeleg.
    Den er mala under, over og alle stadar. Var lakka trekvit før.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vår trapp var helt uutholdelig med knirkelyd etter malingen. Det vi gjorde for å få bort lyden var å løsne litt på skuene som holder barnesikringen som er skrudd fast under hvert trinn. Da blei trappen stille igjen og har vært det siden. Håper det er like enkelt hos dere også.

      Slett
    2. Takk for tipset.
      Dette må me prøve her også :)

      Slett
    3. Herlighet, no går det an å liste seg i trappa igjen :)

      Tuusen hjertelig takk for det gode rådet, frå både mannen og meg !

      Slett
  4. Kjempefint :) Sisalmatter er veldig pent :)

    Vår trapp er helt maken (minus sisalmattene) og den knirker akkurat som den har gjort før :)

    SvarSlett
  5. Takk for tittet. Disse sisalmattene kunne jeg tenke meg i trappa på sjøbua vår. Hvor kan jeg finne slike, vet du? Kan jo Google litt selv også. Trappa blir ganske glatt å gå i. Jeg har også malte trinn. Fargen veivalgene er refleksjon. Passer godt ved sjøen da lyset fra vannet kommer sterkt inn hos oss.

    SvarSlett
  6. Ble kjempefint ღ
    Lyst & lekkert.
    Jeg også har litt
    lyst på teppe i
    trappa, den er så
    glatt at det er
    veldig skummelt!
    Ønsker deg en fin
    kveld videre, klem
    fra Mette :)

    SvarSlett
  7. Pent og praktisk med sisalmatter, men hvordan er de festet til trinnene?

    God torsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Fra fabrikanten var det satt fast en metallist i bretten og limt på en solid dobbeltsidig tape rundt matten. Vi bare fjernet papiret på tapen og la maktene i trappen. Enkelt og greit!

      Slett
  8. Trappene er flotte! Akkurat slik jeg vil ha min. Hmmm... foler det rykker litt i oppussingshanden nar jeg ser dette... Lurt med sisalmatter sa blir ikke trinnene sa glatte.

    SvarSlett