Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 25. august 2012

Sommeren.....


den tar vi nå med oss innendørs....



Favoritten min er hortensia....



Denne heter Endless summer og blomsterer hele sommeren på årets
skudd og helt til frosten kommer. Den skifter heller ikke farge
etter jordsmund.
Vanlig hagehortensia, Hydrangea macrophylla, blomstrer
på fjorårets skudd litt sent på sommeren og skifter farge
etter jordens ph verdi....
Posted from my iPad via BlogPress


7 kommentarer:

  1. Nydelig! Jeg har også en diger hortensia ute, har høstet blomster flere ganger av den, seinest i dag :) Bare synd at de ikke holder så lenge inne...

    SvarSlett
  2. Nydelig! jeg er også veldig glad i Hortensia, men her hos oss trivdes den ikke. Vi hadde en i fjor sommer i en stor potte, men den bare døde for oss.
    Trikset ditt er????

    SvarSlett
    Svar
    1. Grav et passe stort hull i jorden, fyll det med rhododendronjord og plant hortensiaen nedi..... Gjødsle med surjordsgjødsel utover sommeren etter anbefaling på flasken.....

      Slett
  3. Endless summer var eit vakkert navn til ein vakker plante :)

    SvarSlett
  4. Vakker plante og vakkert navn! Mine Hortensia ser meget molefunken ut nå om dagen (det har de for så vidt gjort hele sommeren...) Håper jeg har bedre lykke neste sommer! (Har merket meg tipset fra deg!:-))

    SvarSlett
  5. Enig, denne er flott !

    Mine hortensia (i Italia) har blomstene blitt sønn grønnaktige, de er store, men dessverre på hell......... ;(

    Derimot har jeg masse roser ennå, og de er like vakre !

    SvarSlett
  6. Nydleg plante som er dødfødd for meg å ha i hus....eg klarar å ta livet av det mest når det gjeld planter....Ha fin kveld:-))

    SvarSlett