Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 18. august 2012

Sensommeren.....

det er noe godt ved den også....


Dagliglivet inntar sin vante og kjære rytme, naturen
gir oss av sin grøde og det er igjen tid for innekvelder
med stearinlys og lektyre....

Eplene på treet vårt er så fine at det neste er vondt
å høste dem og det får meg til å tenke på ordene jeg
har her på bloggen min...

" Spør ikke hvor mange frø det er i eplet, men hvor mange
epler det er i frøet "....


Posted from my iPad via BlogPress

6 kommentarer:

  1. Det eplet der så veeeeldig fristende ut! Jeg er SÅ glad i mange av de eplene som vokser på epletrær i Norge, de har en så god og syrlig smak. NAM! sier jeg bare! :-)
    Ha en fin lørdag! :-)

    SvarSlett
  2. Moro med "egne epler" !

    Var på epleslang igår faktisk, vel ikke så ille...vi var bedt med noen italienske venner, til deres privat strand her i Bolsena,og da måtte vi gjennom deres olivengård først, og innimellom der var det store epletrær o fersken trær...og da måtte jeg rappe med meg ett eple, minte meg om min barndom, og smakte akkurat sånn litt surt..ikke helt..modent ennå....!

    God helg:)

    SvarSlett
  3. Ja, syns det er vemodig og tenke på at vi er kommet til midten av august, men høste er vakker med alle sine farger ;)

    Ha ei fin helg, hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett
  4. Alle årstider har jo sin sjarm som det heter. Du beskriver høsten så fint...

    SvarSlett