Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 9. august 2012

På tur til Ågerøya....

der perlene ligger på rekke og rad....



Her fra ankomstkaien for rutebåten... Vi har tidligere bare beundret alle perlene langs sjøen, eiendommene inne på øya er like vakre....
















Denne øya har bare grusstier, ingen biler og et nydelig kulturlandskap. Før bodde ca 300 mennesker her og hadde egen skomaker, liten butikk, skole osv. Nå har øya ca 30 fastboende og boplikten blei fjernet nå i år.







Sykkel og trillebår er en nødvendighet for dem som bor litt innover på øya.

Vi drar nok snart dit igjen, men da med picnickurv. Det er bare 5 minutter med båten...




Sent fra min iPhone...

8 kommentarer:

  1. Flott plass i Blindleia.
    Så flinke dere er å besøke små idylliske plasser!
    Nyt kvelden!
    Klem.

    SvarSlett
  2. For en nydelig og idyllisk plass!!! Takk for at du tar oss med! :-)

    SvarSlett
  3. Ukjent plass for meg. Minner meg om den ytterste Hvalerøye eller Koster, som er den første øye vi ser i Sverige.

    SvarSlett
  4. Nydelig! Enig med Bente over her... litt Koster-aktig!

    SvarSlett
  5. Minte meg om svenskeøya, Koster utenfor Strømstad, som er likge sjarmerende og litt samme stil.

    Nydelig slike steder :)

    Klart det må være perfekt å komme dit med picknik kurv, neste gang!

    SvarSlett
  6. Så fint! Jeg skulle ønske jeg bodde på en sånn plass, det hadde vært himmelrike for meg!

    Bare helt nydelig!

    SvarSlett
  7. Nydelig sted! Også så fine bilder du knipset der :)

    SvarSlett