Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 29. august 2012

På fototur....

utenfor hytta i dag tidlig....




Fuktig spindelvev er som om naturen er pyntet med perler....
Å ta gode bilder, finne motiv, stille inn kamera på
riktig blender og lukketid, gode lysforhold og vinkel osv....
Ja det er jammen meg ikke enkelt og jeg er mektig imponert
av alle de dyktige fotografene som finnes der ute. Og redigering,
nei det har jeg ikke prøvd meg på enda....og kanskje er det så
enkelt at jeg ikke er interessert nok.
Her en noen av dagens fangst i objektivet og klikk på
bildene om du vil ha dem større...












Utrolig vanskelig å holde kameraet stille for å få tatt bilde
av dette strået.....








Eplene våre er flotte nå og helt uten sprøytemidler.
Dette er Rød Prins som skal bli litt rødere og kanskje er de klar
til neste hyttetur. Ulempen er at fuglene også ser ut til å like dem....
Posted from my iPad via BlogPress

9 kommentarer:

  1. Nydelige naturbilder du har tatt:-) Morsomt å prøve seg frem litt med kamera. Ønsker deg en god kveld! Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  2. Fantastiske bilder. Likte spesielt godt strået.

    SvarSlett
  3. Jeg syns du er flink!
    Hva slags linser har du og hva har du brukt her?
    Jeg er veldig glad i 50 mm linsa vår, nesten for mye glad i den hehehe... ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
  4. Jeg har brukt en Canon EFS 60mm og ellers så har jeg et standardobjektiv EFS 18-55mm. Kameraet mitt er et Canon 500D

    SvarSlett
  5. Med andre ord, du har helt og holdent - økologiske epler !

    Ser her i Bolsena er det liksom helt naturlig.... herlig ;)

    SvarSlett
  6. Såå flotte bilder! Jeg har et godt kamera, men jeg har ennå ikke gått bort fra autofokus...skjemmes:)
    ..men det er utrolig artig å ta bilder!
    Nyt siste rest av august, klem;)

    SvarSlett
  7. Synst du er flink! Eg bruker stort sett bare iphonen, men savner å kunne ta gode makrobilder. Mannen har masse fotoutstyr, som eg kan få låne, men det er mykje å setje seg inn i og lære, så det har ikkje blitt noko av.

    SvarSlett
  8. Her har du tatt noen gode "close-up", fru T. Naturen er full av fotomotiv nå når det går mot høst, og lyset er fallende.

    Så enig, vanskelig dette med lukkertid, blenderåpning, iso - jeg famler meg fram - på tross av nybegynnerkurs - knipser i vei, så blir et et partre gode bilder innimellom. Det var dette å huske alt sammen i øyeblikket da... Erfaringen min er at plassering, perspektiv, fokus er vel så viktig som de førstnevnte faktorene. Hehe..

    Ser også at det er kamera på I-phone jeg bruker mest. Fordi det er enklest og fordi det er med overalt. Det beste kamera er jo det man bruker.

    Nydelig helg ønskes deg. (Her skal femtiårsfeires)

    SvarSlett