Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 7. august 2012

Fjerde og siste dagen...

gikk turen til Aberdeen fra Stavanger og tilbake. Det går veldig raskt, bare ca 50 min hver vei og ingen venting i lufta.

Derimot blei turen til London fra Stavanger i går laaaang pga mye trafikk ut og inn av London pga OL og vi måtte ligge der oppe i lufta og vente og vente på klarsignal for landing...



Her forlater passasjerene oss i Aberdeen, ikke mye sommervær der heller....



De er blitt traktert etter alle kunstens regler, med drikke...



mat til buisness klasse....



og mat til økonomi ekstra.....



De som reiser i økonomiklasse må kjøpe mat, men får gratis avis, kaffe og te som lages av pulver og vann fra vannkokeren til høyre på bildet. Varm mat varmes i ovnen til venstre. 50 minutterstur, som i dag, er for kort tid til å varme mat og så servere....




Det et trangt om plassen på min arbeidsplass, så alt vi trenger er møysommelig pakket i traller, skuffer og skap. Det gjelder også for alt førstehjelpsutstyr, brannutstyr, oksygen osv.



Nå har jeg vært på jobb fire dager gjennom helgen og skal ha fem dager fri. Deretter er det fire nye dager på jobb og så fire dager fri.

Sånn går det arbeids- og fritidssystemet hele året rundt i min 80% stilling. Jeg er godt fornøyd, kjempeglad i jobben min som jeg har hatt i 25 år, og synes det hele er en livsstil jeg elsker....

Sent fra min iPhone...

14 kommentarer:

  1. Jeg tok med mannen min på de siste dagenes turer her på bloggen din, for han er så glad i flyturer! "Skriv noe fint til Fru Tunheim,da, for det fortjener de folka som står på for oss når vi er i lufta", sier han.
    Så her kommer god-orda: Takk for turen, og vi ønsker deg fine fridager!

    SvarSlett
  2. Kor interessant å fylgje deg på tur !
    Ja, har ofte tenkt på at det er eit strengt system for å få plass til alt i "kjøkenet".
    Og alle må kunne jobben sin, det er sikkert !

    Gode fridagar !

    SvarSlett
  3. Morsomt å lese denne "serien" med innlegg! Jeg må si jeg er imponert over deg og alle andre som jobber for å gjøre flyreisen mest mulig behagelig for alle reisende, under så trange og hektiske forhold. Også lynnedslag i flyet, da - som du skriver om i forrige innlegg... Høres skummelt ut!

    Takk for fine innlegg om din arbeidshverdag! :)

    SvarSlett
  4. Vel gjennomførte arbeidsdager!
    Skjønner det kan bli hektiske timer og når arbeidsplassen ikke har den største radiusen, blir det sikkert ekstra utfordrende iblant.Godt du har god erfaring:)
    Unner deg noen velfortjente fridager før neste økt!
    Klem.

    SvarSlett
  5. Jeg vet ikke så mye om din jobb. Fint du gitt oss litt innføring i hvordan dagene går. Tøff jobb d u har synes jeg. Og vondt du trives. Ha en god friperiode.

    SvarSlett
  6. Takk for en flott tur Fru Tunheim:)). Følte nesten at jeg var med deg på Jjobb. God fri helg:). Klem fra fru Helgeland i Orlando

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk fru Helgeland. Håper dagene "over there" er nydelige. Nå er det hytta og nydelig vær er meldt :o)

      Slett
  7. Takk for turen. jeg er glad for at du tar oss med :) Det er moro å se hva andre gjør i jobben sin. Godt du har fridager nå og kan kose deg på hytta (og nå krysser vi fingrene for fint vær!!!!).
    Etter å ha vært ombord i den gamle ubåten som står på Marinemuseet i Horten så synes jeg faktisk dere nesten har ballplass i forhold til byssa som var ombord der hahahaha. Neida, men at dere gjør en god jobb og er viktige for oss passasjerene er i hvert fall helt sikkert. Jeg er jo så redd for å fly, så jeg følger veldig med på hva dere gjør. Det får tiden til å gå og jeg fokuserer på noe annet enn at jeg er redd...

    :) Kos deg på fridagene!!!!
    Hilsen fra hyttedamen i Sandefjord :)

    SvarSlett
  8. Likte veldig godt den turnusen din. Godt a ha flere dager i strekk hjemme for da far man jo gjort litt selv om det sikkert ogsa er slitsomt med konstant jobb flere dager i strekk... Igjen, takk for turen! :-)

    SvarSlett
  9. Artig å lese om jobben din. Har nok også sett hvor trang arbeidsplassen er og jeg er imponert.

    Nå kjører sikkert ikke charterturer, men kanskje du vet likevel. Jeg lurer på hvorfor det serveres varm middag når flyet letter 07.00 fra Norge. Det måtte vært enklere og billigere å servere frokost?

    SvarSlett
  10. Jeg er så glad for at du presenterer jobben din for oss :)Det virker som en flott jobb, jeg blir fasinert av den. Skjønner at den kan være slitsom, men samtidig tenk på alt du opplever!
    Dessverre har jeg aldri likt å fly, jeg hater turbulens og følelsen som kommer da i magen. Har nok noe med at jeg fikk en ubehagelig opplevelse av magesug da jeg var liten. Jeg var ei stund så gal i magen at jeg ikke klarte å kjøre med bil ned en liten bakke... Men når flyturene er uten stor turbulens og opp og nedflyvningene går bra, så har jeg også det bra og liker da å fly. Har til og med flydd med småfly alene nå, kjempebra synes jeg. Men er så redd at det skal endre seg med en gang det blir en ubehagelig flytur. Har faktisk brukt Valium noen ganger for å berolige meg, og det funker litt, men har klart meg uten i det siste. Klapper meg på skuldra :)

    Så siden jeg ikke kan være flyvertinne selv, så koser jeg meg med bildene og innleggene dine :) Og du er så fin i uniformen!

    Ha en flott torsdag og fridager :) Klem fra nord

    SvarSlett
  11. Som alltid, så er det kjekt å lese om jobben din.
    De gjer ein god jobb, ikkje tvil om det.
    Ønskjer deg fine fridager no.

    SvarSlett
  12. Jeg tenkte å deg fru T, for 5 dager siden når vi fløy hit til NYC. Med British airways. Vi satt rett ved "pentryét". Kunne ane de trange arbeidsforholda bak gardina. Det slo meg hvor mange menn som var ansatt. Ofte er det kvinner, syns jeg.
    Vi reiste økonomi. God mat, god sevice, men usigerlig dårlig plass til patrierkens lange, flotte ben. Stakkars. Neste gang må det oppgraderes.

    Fortsatt god friperiode. Fint vær, forstår jeg? Nyt det.

    SvarSlett