Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 19. juli 2012

Romanescokål.....

er også en grønnsak jeg bruker i min lavkarbodiett....



Den er veldig mild i smaken og minner litt om blomkål
synes jeg, og jeg bruker den nesten på samme måte.

Jeg spiser ganske mye grønnsaker og salat. For eks.
deler jeg denne opp i små buketter, gir dem et oppkok,
heller så over kaldt vann og bruker dem i salaten....

Dekorativ og innbydende er den også.




Posted from my iPad via BlogPress

8 kommentarer:

  1. Fortsatt lavkarbo på deg, eller har det blitt en omlegging av matvaner? Uansett er det beundringsverdig. Jæren var spesiell å se. Nå har vi dratt via Haugesund og over Hardangervidda. Og har hatt nydelig vær.

    SvarSlett
  2. Denne ser jeg mye her nede, i Italia, og aldri kjøpt eller prøvd den.....hmm.......
    Men, god ide å ha den i salat.......

    Kyllingvinger på oss ikveld, og det i nydelig vær :)

    Kos deg, ennå litt ferie igjen vel?
    Ciao fra Italia

    SvarSlett
  3. Fint å få tips til salaten. Har lett for å gå i det samme sporet med mais, paprika, løk, bønner og tomater.

    SvarSlett
  4. Den har æ ikke smakt før, takk for tipset :)

    Hilsen Lisbeth <;O)

    SvarSlett
  5. Den er helt ny og ukjent for meg! Skal jammen vurdere å teste hvis jeg ser den i butikken!

    SvarSlett
  6. Den er både velsmakende og lekker, Romanescuen. Mmm..

    SvarSlett
  7. Ny og spennende for meg! Den må testes :)

    SvarSlett