Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 17. juli 2012

Ravnedalen.....

en perle ved Kristiansand....



bare 5 minutter utav byen på RV 9 mot Evje...




Denne perlen av en park ble plantet og opparbeidet av
Josef Frantz Oscar Wergeland på slutten av 1800 tallet...



Her står han og vokter verket sitt.....



Parken har en stor scene med en stor grasslette foran og
ligger omringet at stupbratte fjell...



Vi spiste lunsj med denne utsikten fra bordet vårt. Kafeen
har små intimkonserter om sommeren og i kveld spiller Ole Paus....







Boligområdet ved inngangen til parken bestod av gamle
aldeles bedårende sørlandshus og hager.....




Jeg har aldri vært her før og egentlig heller aldri hørt
om parken. Jeg kommer snart tilbake, gjerne med teppe
og god nistekurv for picnic eller for å overvære konserter....

Posted from my iPad via BlogPress

10 kommentarer:

  1. Åj, her kunne man nok likt å sette seg til rette med picnik-kurven...og weize...
    Ha det fortsatt trivelig.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. For et koselig sted!
    Ja ta med deg piknikkurv og kos dere masse :)

    SvarSlett
  3. Helt nytt for meg også...men, gudameg så bedårende ....!

    Så også flotte bilderpå instragram fra deg..:)

    Ikke rart du koser deg :)

    Bra tips !

    SvarSlett
  4. Her er jeg i Stavanger og har kjørt R44. Nordsjøvegen fra Lindesnes via Jæren til Tananger og Hummern Hotell. Helt nydelig og helt ved sjøen.

    SvarSlett
  5. For et flott sted! Og Ole Paus i tillegg - herlig, jeg hadde benka meg for kvelden der :)

    SvarSlett
  6. Nydelig sted!
    Sørlandet er en perle!
    Jeg har også vært i Kristiansand i dag.
    Vel og merke på Ikea, og det var på langt nær så idyllisk og avslappende:)
    Fortsatt fin kveld.

    SvarSlett
  7. Her har jeg vært. vi bodde i Kristiansand for mange år siden.Gikk turer her, og ja her er så flott. Takk for gjensynet.
    Klem

    SvarSlett
  8. For et vakkert sted, og flotte bilder!
    Fortsatt god sommer!
    Klem T

    SvarSlett