Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 8. juli 2012

Kyllingsuppe....

en kjempegod og enkel suppe for dager der en ikke
vil tilbringe for mye tid på kjøkkenet, men heller
nyte dagen og solen i hagen.....



Jeg laget en porsjon til lunch etter inspirasjon fra
lenabeatrice.net. Mengdene er sånn ca...

1 kyllingfilet i biter stekes i litt smør
1/2 kyllingbuljongterning
2 ts tomatpuré
2 ts hjemmelaget rød pesto
1 dl vann
2,5 dl kokosmelk
la det hele koke et par minutter...

- og så en tur ut i urtebedet for å hente inn litt oregano
å hakke oppi

Vips....suppen er klar og skikkelig digg.




Posted from my iPad via BlogPress

4 kommentarer:

  1. Jeg får vann i munnen! Kokosmelk i suppe er så godt! Nam nam nam

    SvarSlett
  2. Det både ser og høres godt ut, stor sjanse for at det blir servert her hos meg!

    SvarSlett
  3. Så digg dette hørtes ut !
    Supper er så raske å lage, tro om ikke den på prøves ut, takk for oppskrift - og nyyyt dine ferie :)

    SvarSlett
  4. Dette kan eg lage, dersom kjøpt pesto gjer same nytta...
    God ferie!

    SvarSlett