Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 16. juli 2012

Fennikel.....

min favorittgrønnsak.....




Har du ikke prøvd den så løp og kjøp!

Den har en nydelig smak av lakris/anis og jeg bruker
den rå i biter i salat eller lett stekt i smør/olje og gratinert
med parmesanost som en siderett til middagen og
jeg bruker den når jeg lager wok. Rå og opphakket
kan den blandes i litt rømme, salt, pepper og sitron til en
fennikelsalat.....

Bruk fantasien eller Google....

Lykke til!





Posted from my iPad via BlogPress

6 kommentarer:

  1. Helt enig!
    Fennikel er en undervurdert grønnsak,som er nydelig!
    Jeg bruker den som regel i supper og salater, men bruksområdene er
    langt større enn som så.
    Får prøve gratineringstipset:)

    SvarSlett
  2. Tør nesten ikke skrive det...men, den grønnsaken der, hadde jeg aldri smakt før jeg kom til Italia !

    Da fikk jeg den tynt, skivet opp og lett marinert oppå noe kjøtt, husker jeg - og det var sååååå godt !!

    Bra reklame ;)

    SvarSlett
  3. Jeg har aldri smakt fennikel, men du frister meg nå. Imorgen drar jeg fra Lindesnes mot Jæren og skal til Stavanger.

    SvarSlett
  4. Så enig med deg! Fennikel er så godt. Har du prøvd å lage fennikelpuré? Nydelig - spesielt til hvit fisk.

    Håper du har fine sommerdager der du er. :o)


    AW

    SvarSlett
  5. Det har jeg aldri prøvd. Må prøve for det er sikkert godt.Det blir liksom det samme en bruker hver gang.
    Klem

    SvarSlett
  6. Har aldri prøvd fennikel, men det fikk jeg jammen lyst til å gjøre nå! Takk for tipset (eller rettere sagr tipsene!!) :-)

    SvarSlett