Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 30. juli 2012

Arendal.....

besøkte vi i dag og det er maaaange år siden
sist jeg var der....


...og vi kommer garantert tilbake, for dette var en koselig
og flott by med Trefoldighetskirken plassert i sentrum....

Jeg leste litt om Arendals historie i DN på lørdag, om byens
storhetstid og krakk i 1886 som gjorde Kristiansand til den
toneangivende byen på Sørlandet i steden for Arendal som
hadde vært det tidligere....





Lunchen hadde vi planlagt her, på Bjellandstrand gård
på Tromøya. Da vi kom dit så var stedet stengt på
mandager og vi måtte bare dra derfra sultne, men vi
kommer tilbake en annen gang for det var så vakkert der....



Posted from my iPad via BlogPress

3 kommentarer:

  1. Mange perler langs sørlandskysten, det er sikkert og visst !

    Synd det var stengt der dere skulle spise, men mat fikk dere sikkert ett annet sted.

    Fint vær ser det ut som også....?!
    Hurra !

    Her i England, er det litt sånn "overskyet/sol/yr/sol igjen" - med andre ord, typisk engelsk vær....hehe

    SvarSlett
  2. Den kirken tok jeg også bilde av for vel to uker siden. Det var internasjonalt matmarked i Arendal den dagen vi var der. så jeg kjøpte med meg Lemon Curd, som er det beste jeg vet på kjeksen. Vi spiste for øvrig på et hyggelig sted i Tvedestrand og så snudde vi på Nørholm i Grimstad. Sørlandsbyene er fantastisk, alle...

    SvarSlett
  3. veldig kjekk by å feriera i,kjekt å ta båtturen på Nidelven, mange fine perler der.

    SvarSlett