Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 20. juni 2012

Vann i kranen....

er vi blitt så avhengig av at vi tar det som en
selvfølge at det kommer både varmt og kaldt
vann utav den når vi åpner opp..




En times tid før leggetid i går kveld opplevde vi at
det ikke kom noe ut fra kranen..... Ooops! Hva skjer?

Alt vi hadde tilgjengelig var en halv liter vann i vannkokeren,
vi hadde drukket vin og kunne ikke kjøre for å skaffe oss noe.

Vi er så utrolig sårbare både som enkeltindivid og samfunn
for både vann- og strømtilgang og jeg vet ikke om jeg helt
liker den utviklingen. Men komforten det gir, den liker jeg....

Og vannet kom tilbake kl 08 i dag tidlig og da hadde jeg
allerede kl 06.30 vært på nærmeste bensinstasjon og kjøpt
1,5 l Imsdal til morgenkaffen. Den må man jo ha uansett!

Posted from my iPad via BlogPress

7 kommentarer:

  1. Ja, sånn er det...vi tenker ikke over alle godene vi omgir oss med. Tankevekkende!

    SvarSlett
  2. Det går opp for oss kor avhengige vi er når vatnet vert vekke.
    ( eg sende deg ein følgerforespørsel på Instagram. Men eg vert ikkje fornærma om du ikkje godtek. Mange som vil vere private innpå der!)

    SvarSlett
  3. Ja virkelig, vi merker ikke hvor godt vi har det eller hvor lettvint det er før det plutselig er vekk for oss!
    OG morgenkaffen er viktig den!

    SvarSlett
  4. Ja, morgenkaffen kan man ikke være foruten, i mitt tilfelle - er det morgen te, MÅ ha et krus hver morgen, men utover dagen (nå i Italia) blir det for varmt, så det blir kun den koppen, hver morgen ;)

    Ritualer...det liker vi !

    SvarSlett
  5. Det er slikt man ikke tenker over før man får grunn til det, egentlig... Så heldige vi er, som bare kan skru på kranen og få rent vann, trykke på en bryter for å få lys og varme osv. osv... Lett å glemme når det alltid er en selvfølge!

    SvarSlett
  6. Jepp, kjenner folelsen. Som forrige helg da jeg matte sla av vanntilforselen pga toalettet som lakk. 'Plutselig' var det liksom ikke mate pa hvor mye jeg trengte vann til...!
    Savner godt drikkevann. Det er ok det vi har her borte, men det kan ikke male seg med drikkevannet vi har i Halden hvor jeg vokste opp. Mye bedre rett fra krana enn noe kjopevann!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jeg enig i Mette. Vannet vi har i kranen i dette landet er bedre enn utenlandsk kjøpevann. Jeg drikker fra kranen på alle hotell over hele landet og det smaker like godt over alt.

      Slett