Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 25. juni 2012

Stresa.....

i regnværet så drømmer jeg meg hit, til Stresa i
nord Italia.....




Bare 15-20 minutter med tog fra Malpensa, flyplassen
utenfor Milano. Så genialt, ta kun med penger, pass, solbriller,
klær (les sommerkjoler og sandaler) og sett deg på fly
og tog......




Jeg hadde ikke hatt noe imot å bo et par tre netter her og
snart er det ferie, så hvem vet hva fremtiden bringer......

(Jeg har altså lånt bildene på nettet for jeg har aldri være der)


I kveld ender jeg opp i Alta og det er stor kontrast fra Stresa...

10 kommentarer:

  1. Ja det var kontrast.. Jeg leste først Stressa og trodde du var det, men stressa blir man sikkert ikke i Stresa!

    SvarSlett
    Svar
    1. Mormor Inger, det tror ikke jeg heller at man blir....

      Slett
  2. Hihi, eg òg skunda meg inn for å sjå kor stressa du er ;;)
    Vonar du får tid og anledning til ein svipptur til Stresa :)
    God tur til Alta, den mest urbane byen i nord.
    (seier tannlegen min som kjem derifrå)

    SvarSlett
  3. Kjekt å drømme seg bort- og er du helfig så ender du opp i Stresa neste gang- og ikke i Alta ;) Jeg bor bare 3 1/2 time fra Alta forresten ;)
    Ha en flott mandag
    klem Tove

    SvarSlett
  4. Hils hjem til min hjemplass Alta fra meg. Dvs. jeg er fra Alta kommune, men du vet Finnmark er stort. Jeg gleder meg til jeg skal tilbake i september nå, men Stresa hørtes ikke vondt ut det heller ...

    :)

    SvarSlett
  5. Stresa ser forlokkende ut på de bildene! (sikkert veldig avstressende å være der...)
    God flight til Alta! :-)

    SvarSlett
  6. Anna-Marie
    Velkommen til Alta.Håper du liker min hjemby.
    Etter fine dager med sol og varme kom regnet i dag, men det kommer vel flere dager med sol her nord også. Mannen min og jeg har hatt to ukers ferie sør i landet. En av ukene var på Fevik.Deilig og få litt forsmak på sommeren.

    SvarSlett
  7. Fint å reise til et drømmested i tankene innimellom :)

    SvarSlett
  8. Jeg var i Stresa for 3 år siden og det var et fantastisk sted med flotte fjell rundt. Men anbefaler vel så mye å ta turen over til Orta San Giulio ved Lago Orta ikke langt unna - vakrere sted skal du lete lenge etter..:) - Ellen

    SvarSlett
  9. Stresa, ja, jeg har vært det ordet med to sssssss er i, men nå er det ferie, og jeg er i ferd med å lande. Lander forresten på G.moen fk. torsdag, men da er vel ikke du ute og kjører fly? Hvis været i Alta er like fint som det er her, hadde du bare godt av en tur oppover, sol hele natta...

    SvarSlett