Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 26. juni 2012

Alta.....

en liten vandring i sentrum....



skikkelig flotte benker, minner litt om en båt....




eller kanskje heller en fisk....




Hyllest til skiferarbeideren som produserte Altaskifer på
gamlemåten....




har du lyst, så har du lov til å spille torgsjakk....





og vil du ikke være her lenger, er det bare å bestemme
seg for hvilken retning du vil ta.....


Posted from my iPad via BlogPress

12 kommentarer:

  1. Utrolig artig veikryss-skilt:)) Du får sannelig sett deg rundt; litt trivelig det også;)

    SvarSlett
  2. Så koselige bilder fra nord ;)

    Ha en fin tur, hilsen Lisbeth :=)

    SvarSlett
  3. Artige bilder du har tatt.

    SvarSlett
  4. Får visst ta en annen retning jeg da ;)) Synd dere ikke flyr denne veien, da kunne du vært hos meg når du var nordpå :)

    SvarSlett
  5. Så koselig og se bilder fra min kjære hjemby.
    Slik du ser skiferarbeideren står sto også min far og jobbet.Han var skiferarbeider og jobbet med det i mange år.Både min mann og jeg hadde kontor i etasjen over der benkene står. Men på hver vår side av gågata.
    Benkene som forestiller båter eller fisk er hentet fra helleristningene her i Alta.
    Anna-Marie

    SvarSlett
    Svar
    1. Aha.... helleristninger, det var jo interessant. Det tenkte ikke jeg på, syntes bare de er så fine...

      Slett
  6. Så flott det så ut i Alta! Så langt nord har jeg aldri vært. Flotte benker og herlig skilt!

    SvarSlett
  7. Så morsomt å se bilder fra Alta by, nok en norsk by jeg ikke har vært....fordelen med din jobb, er du får jo sett deg litt rundt i landet vårt...:)

    Enig, de benkene var super fine, skikkelig artig design.

    God tur, videre - hvor enn turen din går idag.

    God sommer !

    SvarSlett
  8. Fine bilder fra nord, Ingrid!!
    Ha en vakker dag!!

    SvarSlett
  9. Fine bilder fra Alta. Mange ar siden jeg var der pa vei til familien i Honningsvag :-)

    SvarSlett
  10. Ja visst er det vakkert.Elva på bildet er Altaelva.En elv som er kjent for bra laksefiske.Klarer ikke og se hvor bildet er tatt. Men må bare nevnte at jeg er født og oppvokst ved elva og bor fortsatt bare noen meter fra den.

    Anna-Marie

    SvarSlett