Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 25. mai 2012

Strandhugg.....

gjorde vi i går i nydelig vær, stille sjø og god
temperatur.....




Vi hadde Blindleia nesten helt for oss selv og vi gikk i land
på Meholmen....



og denne vakre og grasiøse svanen kom stille sklidene bort
til oss....




og blei matet med biscotti av Mannen.....





Hva hadde vel skjærgården vært uten perler som f.eks. denne,
som er en av veldig mange vi kjørte forbi i båten? Jeg synes
det er bebyggelsen langs kysten som gjør det hele så pittoresk.....

Bare synd at det er de færreste av oss som har anledning
til å eie noe slikt, men vi har uansett gleden av å nyte
skuet og tanken på hvordan det ville ha vært....

Og i går tok jeg årets første bad på stranda ved hytta.....

Måtte bare badesesongen bli lang......



Posted from my iPad via BlogPress

9 kommentarer:

  1. ååå, så herlig dere har det der i sommervarmen! Nydelig svane dere fikk på besøk! :-)

    SvarSlett
  2. Herlighet så nydelig og idyllisk!
    Skulle gjerne bodd sånn hele sommeren =]

    SvarSlett
  3. Koselige bilder! Så flott der nede i skjærgården! Men du må smøre mannen din ;)

    Ha en flott pinse!

    SvarSlett
  4. Det ble feil da jeg sendte meldingen her, så er jo mulig jeg dobbelposter...

    Men jeg sa at det var koselige bilder, og for en vakker skjærgård dere har! Men du må smøre mannen din :)

    God helg og pinse til dere!

    SvarSlett
  5. Det får'n si er heldig svane, som mates med biscotti! Ser fantastisk deilig ut der :)

    SvarSlett
  6. Ja, for en idyll! Jeg er ikke kjent med de traktene, men har mange ganger tenkt det samme når jeg er ute på Hvaler...

    Årets første bad! Er det ny rekord :-)

    SvarSlett
  7. Så koselig :)
    Jeg også tenker samme når vi har vært ute i båt og fartet rundt her i Mefjorden, Tønsbergfjorden. Det er noen som virkelig har det flott på hytta si, heldige de :) Tenk i gamle dager så ville ikke folk bo i vannkanten!!!

    Ha en fortsatt god pinse i sola, med svanene, biscotti og andre hyggelige ting :)

    Jeg skal kikke etter den haleløse pusen igjen jeg, begynner å lure litt på om den er villkatt altså. (Stakkars)

    SvarSlett
  8. Sukk! Fint dere ser ut å ha det. Jammen har været slått til med full bingo for dere, denne "vinterferien".
    Blindleia er pittoresk. Hadde tilgang på hyppige hyttebesøk der i mange år tidligere. Slik er det ikke lenger, pga samlivsbrudd og hyttesalg. Akk ja.

    SvarSlett
  9. Herlig sommerbilder fra Blindleia, vakker natur og nydelig eiendommer, uten tvil - pent å se på.

    :)

    SvarSlett