Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 28. mai 2012

Som Jan Eggum synger.....

så er det på an igjen, på an igjen, på an igjen.....

13 dager forsvinner usannsynlig fort når man har ferie,
været er himmelsk og dagene lange og late....

Det startet med telefonvakt fra 06 til 12 i dag og
telefonen den forble stille og jeg fikk dagen hjemme.
I morgen drar jeg ut på tre dagers jobb, første natt i
Tromsø og neste i Trondheim. Nå må jeg bare sjekke
været for de byene for å se hva som skal bli med i
kofferten.....ja, ja..hvis metereologene ikke er i streik da..




I ferien strikket jeg oppvaskkluter til Revisoren og Ingeniørens
nye hjem som de overtar 2.juli. Selv liker jeg kjempegodt
å bruke sånne hjemmestrikkede kluter.

De tre øverste er strikket i bomullsgarnet Paris og de tre
nederste i garn fra Stoff&Stil.

Posted from my iPad via BlogPress

10 kommentarer:

  1. Du har sandelig vært heldig når har hatt ferie nå, men det blir kaldt igjen til uka!
    Litt av en strikkejobb du har gjort der!
    Sommern kommer tilbake snart!
    Ingun

    SvarSlett
  2. Vél overstått ferie og velkommen til sludd og regn i nord! Ikke mye som minner om sommer her :-) ha ei fin jobb-uke!

    SvarSlett
  3. Ferie går utrolig fort. Jeg har jo vært en tur i Italia i kaldere vær enn i Norge, men pinsen på Hvaler har hatt deilige, varme og late dager. Noen uker å jobbe så kommer jo sommerferien snart.

    Bente

    SvarSlett
  4. God jobbtur nordover :)
    Det blir vel ikke så fint vær noen steder nå. Her har det regnet i kveld. Selvfølgelig satte det i gang når vi begynte å grille middagen vår, men det gikk greit. Syns det var ok å få vasket litt pollen vekk....
    :)

    SvarSlett
  5. Ja ser ut til at vi får litt kaldere utover uken igjen, men men, kommer nok sommer tilbake igjen :-) Har sjekket innstillingene mine, og ja, jeg kunne fjerne ordrebekreftelsen. Takk for at du minnet meg på det. Syns selv de er utydelige. Ønsker deg ei flott ny uke.PS: så det snødde i Tromsø i dag, så du får vel ta med deg litt varmere klær enn du har vært vant med her denne pinsen .

    SvarSlett
  6. Ja, det var en produktiv ferie får man si! Ingen dum ide med slike små prosjekter som er lette å ta med rundt omkring. Håper go'været returnerer om det slår om for noen dager!

    SvarSlett
  7. Så fine kluter du har fått strikket på din ferie, og sååå mange !! Produktiv er du :)
    Hva er så neste håndarbeidsprosjekt lurer nå jeg på....?

    Lykke til på jobb, så er det vel en sommerferie som venter på deg, i det fjerne og la oss endelig håpe at vi får sol, sol, sol - da også !

    SvarSlett
  8. Flotte kluter - det finst også på mine pinner...som så mange andre UFOèr...men det blir nok ferdig en gang. Ha fine jobbedager:-))

    SvarSlett
  9. Mamma driver også med å strikke kjøkkenkluter. Har et par som er like fine fortsatt, etter mye bruk!

    SvarSlett
  10. Fin, lettvint sommeraktivitet å strikke kluter. Lett å ta med seg overalt. Får finne fram bomullsgarnet tror jeg. Lite initiativ til store strikkeprosjekt for min del akkurat nå.

    Å gi bort et par strikka kluter med ny oppvaskkost er en fin vertinnegave forresten. Har gitt bort fler av dem.

    God dag fortsatt ønskes.

    SvarSlett