Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 21. mai 2012

Oldemorsteppet.....

laget av restegarn i ull og som jeg hadde
mengder av, er nå helt ferdig. Det måler
140 x 180 cm og består av 192 ruter....



Dette er teppe nr. 8 som jeg har heklet de
siste årene. Så enkelt og greit håndarbeid
foran tv, på hotellrom, på hytta osv......



Jeg har heklet rutene sammen med fastmasker,
kanten rundt teppet er en rad staver og til slutt
små løkker av fire luftmasker....
Vil du ha større bilder, er det bare å "klikke" på
bildet.
Posted from my iPad via BlogPress

16 kommentarer:

  1. Så fint det ble!
    Og det utemøblementet deres er lekkert. Vi var på Hageland og kikket litt rundt igår, og stoppet opp ved noe som lignet veldig på dette og var skjønt enige om at DET var utmøbler i vår smak.
    Kos dere i Blindleia i det fine været. (Verden vakreste sted?)

    SvarSlett
  2. Det ble direkte nydelig!!
    Har et liggende i kurva selv, som jeg kanskje får fullført i sommer;)
    Ha ei god uke, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Nydelig!!! Flotte fargesammensetninger. Kos deg på hytta!
    (jeg prøvde forresten å klikke på bildet, men fikk ikke fram større..., men ser jo at det er flott allikevel!)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sorry mormor! Jeg hadde satt inn feil innstillinger som gjorde at bildet ikke blei større....jeg har fikset det nå håper jeg!

      Slett
  4. Det vart kjempefint.
    Likar å hekle slike ruter, men hekledilla går litt i bølger.

    SvarSlett
  5. Nydelig er ordet, ja. Du er flink til a sette sammen farger. Ser ut til a vaere en produktiv ferie!

    SvarSlett
  6. Bellissimo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Herlig fargevalg, og jeg har nå studert det nøye (fikk ikke til at jeg fikk stort bildet opp..hmm..?)

    Forstår jeg rett, du har alltid de to siste radene i hver rute i samme farge, her hvit, og så den gråblå fargen? Det jeg kan se - gjør at det blir en "rolig" inntrykk selv om det er mange forskjellige farger "inni" rutene, utrolig fint !!

    Hvilke nr på hekle nålen bruker du?
    Dette må jeg gjøre engang, kanskje prosjekt til høsten?

    Mange flotte eiendommer rundt strandkanten på sørlandet.

    Ja, du kan tro jeg ble rett og slett litt "lang i maska", da jeg hadde fått vite at jeg skulle få lam til lunsj, ikke ett ord om at det var innvollene til lammet....hahahaha

    SvarSlett
  7. Nydelig teppe i fine farger! Så pent det er med den grå fargen som en slags "bunnfarge"!
    Jeg jobber fredeles med et hekla pledd ,som jeg har holdt på med ei stund. Nå er det bare å få satt sammen lappene - forhåpentligvis får jeg det ferdig om ikke så lenge..Ha en fortsatt fin, fin ferie!

    SvarSlett
  8. Dette var et fint teppe - uvant vri med den grå kanten utenpå den hvite!

    SvarSlett
  9. Veldig koselig med sånne tepper, jeg har ett som farmor har lagd for mange år siden. Så flink du er som lager det selv!

    SvarSlett
  10. Så flott teppe! Herlige farger!
    Klem

    SvarSlett
  11. Enda finere nå som det virka å klikke på bildet :) Det er så fint med den grå bunnfargen til de andre fargene!

    SvarSlett
  12. Hei.
    Vi (Juritzen forlag) driver i disse dager å lager en bok dedikert til dette mønsteret og ønsker å kryddre boken med folkets egne kreasjoner. Kunne du tenke deg å bidra? Så du hadde et flott bilde fra en båt.

    Hvis du vil kan du sende inn bilder her: http://www.facebook.com/www.marius.no
    eller sende bilder direkte til meg som er redaktør og designer av boken. Send gjerne med noen få linjer om hva mannen heter hvem som har strikket og eventuelle noe mer som kan være morsomt å lese om :)

    lise@lykke-foto.no

    SvarSlett
  13. Det ble kjempefint! Flotte farver også!

    SvarSlett
  14. Så lekkert det ble! Tenker det vil lune godt på kjølige utekvelder.
    Har virkelig lyst til å lære meg dette med hekling. Et slik prosjekt virker til å være overkommelig. Eller hva du hekleeksperten?

    SvarSlett