Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 31. mai 2012

Jeg vil male hytta hvit.....

..og nå har jeg fått Mannen med på prosjektet....


Da vi kjøpte hytta for 4 år siden var den malt med Drygolin
oljemaling i farge antikkhvit og ser bare skitten ut mellom de
andre hvite.

Hovedøra har jeg lyst å male lys grå, men det finnes så
mange nyanser at valget ikke er enkelt. Hvitfargen har
også mange nyanser og jeg blir helt forvirret, men tror vi
havner på standardfargen 0502y....kanskje...

Jeg er takknemlig om du deler dine erfaringer med hvitmaling... :o)





Posted from my iPad via BlogPress

13 kommentarer:

  1. Sorry, frue, eg har ikkje peiling.
    Men de har ei fin hytte, som sikkert vert endå finare når den vert kvitmala.

    SvarSlett
  2. Alltids greit å få med Mannen på større prosjekter, som du vet er jeg veldig heldig der, min kjære syns stort sett alt (det rare) jeg finner på, er en veldig god ide...hehehe

    Ingen tips på hvitfarger, sorry....

    Grå dør hørtes VELDIG fint ut !!!

    Så beholder du hvite karmer......

    LYKKE TIL !

    SvarSlett
  3. Hei: ) spør hvitstil.com, ho kan alt om hvitmaling

    SvarSlett
  4. Hytta mi er faktisk malt i Drygolin oljemaling antikkhvit, med hvite kanter rundt vinduene, men så er jeg den eneste hvite i nabolaget, så den ser hvit ut;))..men det finnes utrolig mange koder for antikkhvit..vår har koden 1006-426R-0343.
    Kan ikke hjelpe deg med grått, men det blir sikkert fint.

    SvarSlett
  5. Eg har sansen for standardfargen som du nemner, den er kvit, men ikkje kaldkvit..
    Me mala huset grått og alt listverk og dører i S-0502-y i fjor. Fint !
    Det fins mange fine gråfargar, alt for mange...
    Lukke til !!

    SvarSlett
  6. Hvis du velger 0503-Y bør du også velge en gråfarge med litt gult i, ellers vil ikke husfargen virke helt hvit. Du kan se på 2003-Y.

    SvarSlett
  7. Superfin hytte da., og ja jeg er absolutt enig med deg at hvitt er flott ved sjøen. Dette blir sikkert fint.
    Klem

    SvarSlett
  8. Det lyder meget smukt med et hvidmalet hus! Vores hus er et sortmalet træhus, så jeg har desværre ingen erfaringer at dele, men kan se at du har fået fine råd.

    SvarSlett
  9. Ah, halve jobben er jo gjort nar du har fatt Mannen med pa prosjektet :-) Har ingen rad a komme med nar det gjelder fargenummer for de kjenner jeg ikke i Norge lengre. Men det hores veldig lekkert ut med gra dor! Ser ellers du har fatt gode rad her. Hurra for Bloglandia!

    SvarSlett
  10. sa nettopp denne artikkelen fra Vi i Villa som du kanskje kan ha nytte av: http://www.viivilla.no/eksterior/maling/male-hus-ti-tips-til-riktig-fargevalg-63856

    SvarSlett
  11. Hei, Drygolins oljemaling som bare heter hvit (ublanda farge) er veldlig fin, og holder fargen godt. Har den på vår hytte.

    Hilde

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! Tusen takk for råd....hvit er nå innkjøpt :o)

      Slett