Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 8. mai 2012

Granola....

med smak av eple og kanel har jeg laget i dag mens vinden
snor seg ulende og høstlig rundt hushjørnet samtidig som
regnet pisker mot glassrutene.....














Granola smaker nydelig på gresk youghurt eller cottage
cheese....  eller begge deler blandet og med et deilig granolastrø
på toppen.....

Har du lyst å prøve dette, finnes oppskriften hos Mat for sjelen

Jeg har også laget granola med appelsin etter oppskrift fra
samme blogg og den smaker også nydelig.



7 kommentarer:

  1. Her gar det mest i havregryn med kli eller hjemmelaget frokosblanding. Skal ta en titt pa denne blandingen. Eple og kanel er aldri feil :-)

    SvarSlett
  2. Så koselig at du likte Granolaen :-)

    Håper været blir litt bedre til deg.
    Her har det vært nydelig vårvær og hagearbeid i dag :-)

    Ha en flott dag videre!

    Tove
    http://sjelemat.blogspot.com/

    SvarSlett
  3. Granola har jeg aldri smakt, kanskje jeg skulle forsøkt meg på den- høres fristende ut! :-)

    SvarSlett
  4. Hei på deg.
    Høres fristende ut, tusen takk for tipset!
    Ønsker deg en riktig fin ettermiddag, og en fortsatt glad uke ;)
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  5. Dette hørtes deilig ut...med gresk youghurt...mmm...
    Ønsker deg en god kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  6. Har ikke prøvd denne typen her, men jeg elsker yoghurt da (naturell) som jeg propper full med både ditten og datten. Særlig glad i frukt i yoghurten jeg da, bananer, blåbær for eks eller jordbær. I stedet for smoothie tar jeg bare yoghurt med jordbær og blåbær. Kjempegodt :)

    SvarSlett
  7. Takk for tips. Minner meg om nøtter og akaciehonning som jeg pleier å bruke på gresk yoghurt! Lærte dette av en kollega en gang. Hun kalte det gresk frokost og serverte det på et personalmøte! Veldig godt...!

    SvarSlett