Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 19. april 2012

God morgen.....

Jeg kom til Oslo i går kveld etter en tur/retur London og nå gleder jeg meg veldig til lunch og kanskje litt shopping sammen med Studenten før jobben kaller meg videre for en ferd mot helgefri...



I tillegg til min bag, håndveske og koffert hadde jeg med Studentens bunad og et stort dobbelt sengeteppe som blei heklet av min faster for 32 år siden og som Studenten vil bruke på studentsengen....

Ja hva gjør ikke vi mødre for våre barn.....

Sent fra min iPhone...

12 kommentarer:

  1. Nydeleg heklateppe. Ein eignalut :)

    Og flott bunad. Representerer den ein stad i Rogaland ? Ser svært fin ut.

    Fin dag til deg )

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er en rogalandsbunad jeg lagde til hennes konfirmasjon og den har vært i mine hender for at jeg måtte gjøre noen justeringer. En kvinnekropp forandrer seg ofte en del fra man er 15 til 21. Rogalandsbunaden har mange forskjellige mønster å velge mellom også farge på vest og stakk har mange valgmuligheter. Men ordet ditt, eignalut, det skjønner ikke jeg. Hva betyr det?

      Slett
    2. Eignalut brukar me om noko som er særleg verdfullt. Gjerne om noko som er arva eller som har vore i slekta...

      Tenkte på det når et skreiv det, at det er nok eit sjeldan brukt uttrykk...:)

      Slett
    3. Bunaden er sjølsagt også ein eignalut for jenta.
      Den flinke mora har laga den :)

      Eg beundrar dokke som lagar bunadar.
      Svigermor broderte min Sunnmørsbunad.

      Slett
  2. Veldig fin bunad! Bunad er så flott :)

    Jeg skal til Berlin i morgen tidlig og kommer hjem mandag formiddag, med jobben. Vi skal på teambuilding tur og vi gleder oss veldig.
    Flyr fra Torp med konkurrenten deres da ;) men det blir bra. Kamera er med vet du Fru Tunheim, jeg har saumfart nettet og diverse blogger på jakt etter inspirasjonsbilder, for jeg har lyst til å ta litt andre bilder enn bare det vanlige.
    Og inspirasjon har jeg fått, nå må det bare omsettes i fri dressus!

    Forresten så har jeg fått et fotooppdrag i neste uke, å som jeg gleder meg. Ruspoliklinikken vår har en trimgruppe og jeg skal ta bilder av de i full action der de løper og har det morro! Det er to sykepleiere og x-antall pasienter. Jeg skal ta bildene slik at de kan publiseres i avisen. De vil gjerne ha mulighet til å godkjenne bilder først pga taushetsplikt m.m. Utrolig moro for meg og jeg har noen ideer allerede til hva og hvordan.
    Jeg synes det er så moro nå, endelig føler jeg at jeg begynner å mestre det jeg holder på med.
    FOTO ER MORO!!!!

    Ha en god helg som kommer!! :)

    Hilsen Mette/Koselig koselig bloggen

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy med fotooppdrag og du er så flink så det blir nok veldig bra!

      Slett
  3. Nydelig bunad, men det var faktisk sengeteppet her jeg bet meg merke i; jeg har et nøyaktig likt til dobbeltseng som min mormor har heklet til meg. Og hun var ikke snauere enn at hun heklet 5(!!) doble sengetepper til barn og barnebarn i sin tid.
    Jeg er forresten fast leser av bloggen din og koser meg med den, men er dessverre ikke like flink til å legge igjen kommentarer - litt synd for det fortjener du virkelig.....! Vibeke:)

    SvarSlett
  4. Heisann! Ser du har sydd bunaden selv. Det må være moro å kunne gi en selvgjort bunad til datteren. Det øker jo verdien enormt for henne, og du har forhåpentligvis hatt stor glede av å skape den.
    Tenkte jeg skulle kommentere det fine sengeteppet og at "jammen var damene tålmodige og flinke i gamle dager", men så skjønte jeg at jeg faktisk var voksen og vi var midt i Jappe-tiden da det ble heklet.
    Fint mønster er det iallefall. Jeg har alltid likt heklede sengetepper, så det blir koselig på hybelen nå.

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Morsomt å finne bildet av bunad hos deg idag, tenkte med engang...ja, nå er det bunadstid, fordi igår kikket jeg innom bloggen kanel og sukker, og der var det også om bunader !

    Bunader er og blir FLOTTE !!
    Denne intet unntak. Så flink du er som syr den om, sikkert ikke noen lett jobb...

    Fantastisk flott heklet sengeteppe, og hyggelig at det blir i familien og fortsatt er i bruk :)

    Syns jeg ser deg bærende på alle "pakkenellikene", godt man har 2 hender :)

    Kos deg med helgen, rett rundt hjørnet nå...

    SvarSlett
  7. Så sant, så sant! Hadde verden bare bestått av mødre med barn, så hadde det vært veldig mye godhet og omtanke å finne! :)

    SvarSlett