Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 18. mars 2012

Min gamle far....

er  93 og et halvt år....




















og sykler til butikken, lager sin egen mat, vasker
sine egne klær, bor alene i mitt barndomshjem,
spiser ingen medisiner, leser avisen fra perm til
perm hver dag og trenger ikke briller for å
avlese termometeret ved ytterdøren hver gang
jeg drar hjem etter å ha vært på besøk...

Han er heldig som har fått beholde sin gode helse og
vi er heldige som har en far som er så frisk. Min mor
døde av kreft for snart 29 år siden, jeg var 22 den gangen
og revisoren 2 måneder.

Likevel er det nyttig fra tid til annen å gjenoppfriske
denne filmen fra youtube som jeg har hatt innlegg
om tidligere....


21 kommentarer:

  1. Huff måtte altså gråte til den videoen.... Den gikk meg rett i hjerterota. JEg håper at jeg kan få blogge den en dag, for den var så vakker...

    Heldig du er som fortsatt også har din pappa. Det var jo en alder det oser respekt av også. Kos deg masse med han!

    Ha en fin søndag! Klem fra nord

    SvarSlett
  2. Så heldig at han er frisk og kan bo hjemme. Min mor døde også av kreft da jeg var 29 og min far døde av kreft da jeg var 31. Det var i 85 og 87. Mine døtre var 4 og 8 år og det var veldig trist å miste sine foreldre så tidlig.

    Vi får nyte deg deilige dagen vi har idag. Litt ettertanke over den tragiske ulykken som har rammet Norge igjen.

    Bente

    SvarSlett
  3. Utrolig hyggelig å kunne lese om din Pappa, som i en aldre av 93 år greier seg selv !

    Flott bildet av han, han ser så fornøyd ut der han sikker sitter i go'stolen sin ;)

    Det må ha vært utrolig trist - å miste din mor i så ung alder, for både henne og deg...livet er rart.... den video'n snutten, ble så trist..så jeg greide ikke å se hele...hulk.....

    SvarSlett
  4. Så heldig at du har din pappa i live enda - for en flott alder! Og så heldig han har vært som har fått lov til å være frisk.
    Jeg har sett den videoen før. Den er sterk og til ettertanke.
    Trist at du mistet din mor så tidlig...
    Og jamen var revisoren ung den gang ja :)
    Ha en nydelig dag!

    SvarSlett
  5. Å det var en vakker film!
    Du er utrolig heldig som har en pappa som er så oppegående i den alderen. Tenk på hvilken utvikling han har sett og opplevd gjennom det lange livet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja tenk at han var 19 år før de fikk strøm lagt inn i barndomshjemmet sitt....

      Slett
  6. Kanskje ligger det i genene å få ha god helse gjennom så mange år.
    Det er veldig interessant å snakke med mennesker som er klare i hodet og har levd så mange år. Livserfaring er en stor ressurs vår tid og kultur ikke er så flinke til å verdsette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er helt sant... Vi har nok alle mye å lære av dem som har levd en stund og den lærdommen skulle vi sette mer pris på. På Schrødingers katt på tv så jeg et program om hva som vil skje om Yellowstonevulkanen i USA eksploderer. Da hjelper ikke teknologien oss og overlevende ville nok hatt god bruk for gammel manuell kunnskap.

      Slett
  7. Du har ein sprek pappa. Han ser fornøgd ut. Min pappa bur også heime og greier seg sjølv, men han slit med fleire helseplager, og er svært deprimert etter at mamma dø for tre år sidan av ein sjeldan kreftsjukdom i ansiktet. Fælt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff, det hørtes ekstra ille ut, i ansiktet. Det er liksom identiteten vår og det vi ofte er mest redd for.

      Slett
  8. Kor heldig pappan din e som har ei sonn frisk helse , det e mange som kan mo\issunne han det :)
    Fine bilder fra innlegget nedenfor, og sonn fredagskos bruker æ også og ha, samme sort hehe :O)
    Men denne helga har æ ikke kost mæ med noe slikt, bare sunn og god mat, syns æ har vært flink hehe :O)

    Ha en fin søndag, hilsen Lisebeth D

    SvarSlett
  9. For et nydelig innlegg, og utrolig flott bilde av din far. Tenk å oppnå en slik alder og ha ei slik helse:)

    SvarSlett
  10. For en flott kar,tenk kor mye livsvisdom,og klok skap som finns i han,du er heldig :)

    SvarSlett
  11. Nå ble jeg helt rørt her jeg sitter! Hils din far , for en kar!
    :)

    SvarSlett
  12. For en sprek far, det er jammen ikke alle forunt å ha helsa i behold i den alderen.

    SvarSlett
  13. Å ha ein slik sprek og oppegåande far er fantastisk.
    Nyt dagane du har med han.

    SvarSlett
  14. Så bra å lese at det går an å være så frisk og fin i så moden alder. Ønsker meg det samme.
    Klem

    SvarSlett
  15. En flott herremann! Heldig er han og dere at han er sa sprek. Ja, det er slik vi alle onsker oss alderdommen.

    SvarSlett
  16. Din far har et sterkt blikk. Så flott at han fortsatt er så funksjonsfrisk. Du har antagelig gode gener, frue.

    Ang. bildene mine, jeg bearbeider dem IKKE. Har ikke lært det enda. Har nok med å lære meg å fotografere foreløpig. Krokusbildene er tatt med min I-phone forøvrig.

    God kveld.

    SvarSlett
  17. Flott pappa..)) og det er godt voksne de er også så kloke..fulle av visdom og klokskap...trist med mamman din..får meg til å tenke på min bestis sin mamma, døde når vi var 22, altså min bestis og jeg..hun hadde en liten og en i magen...for tidlig...

    SvarSlett