Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 5. mars 2012

Med kamera i Trondheim.....

I boken Fotoglede er jeg kommet til
kapittelet Bybilder og jeg tok med kamera
ut på en liten vandring.....



Her blei jeg først fascinert av de gamel fine tre-
båtene i havnen og deretter av at objektivet blei fylt av
så veldig mye.... Speilbilde, master, båter, fendere,
ledninger, bygg osv.



Noen motiv har jeg tatt både i svart/hvitt.....



og i farger for å se forskjellen. Gode svart/hvitt bilder
er veldig fint synes jeg, men så langt er jeg ikke
kommet i boken enda. Men, det er jo fullt mulig
å teste det ut.




Ikke alle er like glad i vedlikehold og i postkassene sine....



Nederst til venstre sitter et par og spiser på Burgerking
samtidig som jeg har prøvd å fange inn det flotte bygget på
andre siden av gaten.....

Dette er noen få av dagens bilder og jeg kjenner
at jeg synes det er vanskelig å se motiv, men
øvelse gjør mester, forhåpentligvis også for mine
øyne.

12 kommentarer:

  1. Så artig! Syns du er flink! =]
    Nydelig vær i byen i dag da!

    Mannen her i huset har nettopp landet i London og har stopp der, heldiggrisen...
    (innbakt i en 5(!) dagers, så ikke så heldig med den da...)

    KLEM

    SvarSlett
  2. Man ma prove seg, vettu! Synes du finner spennende motiver, jeg.

    Et lite tips - ikke ta bildene i svart/hvitt med kameraet for da kan du ikke endre dem tilbake til farger nar du redigerer (om du vil). Du kan derimot gjore fargebilder om til svart/hvitt nar de redigeres (eller sepia hvis du vil ha en gammeldags effekt).

    kos deg pa oppdagelsesturene dine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tips, Mette. Det har jeg ikke tenkt på.

      Slett
  3. Fine bilder, likte veldig godt det med sykkelen i s/h! Skulle bare ønske man kunne få bildene dine større for å studere dem mere :)

    Vi var ute i går kveld og fotograferte litt nordlys, dessverre var det ikke så veldig mye da vi kom oss ut. Kanskje det blir bedre i dag, får håpe det.

    Jeg prøver også lese litt fotografering, men har en tendens til å gå inn det ene øret og ut det andre, selv om man leser med øynene ;))

    Ha en fin dag og ny uke! Og håper du får slappet litt av etter en lang vakt!

    SvarSlett
  4. Du er kjempeflink allereie !

    Så mykje flotte detaljar.

    Eg må visst ta å kjøpe kamera snart forstår eg.

    Ha ein fin dag !

    No skal eg på yogatime ♥

    SvarSlett
  5. Du har fått tatt noen flotte bilder, æ kjenner heller ikke til alt med fotoapparatet mitt., så noen av bildene mine kunne nok ha vært bedre :)

    Hilsen Lisbeth

    SvarSlett
  6. Det er så gøy å ta bilder! Skulle ønske jeg var super flink.

    Du har jo tatt så mange flotte bybilder!

    SvarSlett
  7. Så moro!!!
    Du er flink og det å gå ut og bare øve seg er det viktigste man kan gjøre i læringsfasen. Jeg syns du har vært veldig flink.
    Det er masse å sette seg inn i det skal være visst og sikkert. En ting har jeg skjønt av fotografene som har skrevet boken og det er at de sitter noen ganger og bare venter på motivet. For eks i disse fine trappebildene de har i boka, har lyst til å ta trappebilder jeg også. Og så har jeg lyst til å teste ut disse klassiske med stativ lang eksponering for å få røde lys etter biler etc. Nei det er mye moro man kan gjøre.
    Moro, men krevende :) for vi må jo tenke litt også på hva vi skal ta av bilder, komposisjon etc.
    Ha en fin uke. Her blir det nok ikke mye blogging ennå, må lære meg nye elements 10 først.

    SvarSlett
  8. Se her ja. Mange fine bilder!!!
    Jeg er også opptatt av refleksjon. I dine bilder har du fått akkurat det fram, på ulike vis. Det strikte Burger King bygget, med speilbilde av av det vakre bygget syns jeg var kult. Digger kontraster.

    SvarSlett
  9. Så mange fine bilder du tar. Den boken har jeg også. Spørs om jeg må ta den frem fra bokhyllen og lese den også :)

    SvarSlett
  10. Så fine bilder fra Trondheim! Stemning til å ta og føle på.
    Var der i helgen, i et fantastisk vær!

    Ønsker deg en fortsatt fin uke!


    AW

    SvarSlett
  11. Å finne motiver er vanskelig. Jeg angrer alltid på bilder jeg ikke tok, så bare knips i vei.

    SvarSlett