Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 30. mars 2012

Chiafrø.....

har jeg aldri hørt om før jeg fant denne sunne, gode
og superenkle dessertoppskriften hos Mat for sjelen....




















Disse frøene, som kommer fra planten Salvia Hispanica,
skal visstnok inneholde 8 ganger mer Omega3 enn laks,
6 ganger mer kalsium enn i melk, 15 ganger mer magnesium
enn broccoli osv.....

I alle fall, de er suverene til å får sjokolademousen til
å holde konsistensen.....og supersunne i tillegg.

Forøvrig er Mat for sjelen en delikat blogg med gode
tips og oppskrifter og hva passer vel bedre enn påske-
dessert som er både sunn, enkel og god og som kan
spises med god samvittighet.

God påske til dere som starter allerede i dag...

Jeg skal jobbe tre dager til før det blir påskefri. En tur
til Mallorca i morgen, Dublin på søndag og Aberdeen
på mandag.

Og om noen mot formodning tror at jeg skal overnatte
de stedene er det helt feil, alt er tur/reur samme dag....

8 kommentarer:

  1. Tusen tusen takk for fine ord, og skryt :-)
    Har hatt en skikkelig pyton dag i dag, så det varmet virkelig... :-D

    Håper du får en kjempeflott påskefeiring!
    Mallorca hørtes deilig ut akkurat nå, for nå er det jammen meg hvitt ute igjen ;-)

    Tove
    http://sjelemat.blogspot.com/

    SvarSlett
  2. Nam nam , det så godt ut, ha ei fin palmehelg, hilsen Lisbeth <,)

    SvarSlett
  3. Tviler på at eg får fatt i dei her...
    God påske til deg når din ferie kjem.
    Eg har fri til over påske. Det vert godt.
    - og no kjem det snø...

    SvarSlett
  4. Takk for tips, alltid kjekt med matblogg tips :)
    Høres slitsomt ut med 3 land på 3 dager...
    Ønsker deg en riktig fin påske, regner med at dere skal til hytten og kose dere :)
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  5. de må jeg se om jeg finner.. takk for tips ! og god vakt !

    SvarSlett
  6. Hektiske flyvninger, med andre ord !
    Da blir det ekstra godt med noen påskefri dager - nyyyyt :)

    God Påske !

    SvarSlett
  7. Helt nytt for meg også; skulle kunnet mer om alternative kilder for inntak av vitaminer o.l.
    Ha en fin søndag...og ei flott påske, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  8. Må visst kike innom den bloggen :)

    Hektiske dagar for deg, men håper du får nyte påskefri etterpå.

    Påskeklem frå Anne-Mari

    SvarSlett