Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 2. februar 2012

Rosa blomster

Da jeg oppdaget at det er en konkurranse hos
Moseplassen om den vakreste rosa blomst, kom jeg til å
tenke på min kjære peon som jeg er så stolt av og fikk
lyst til å vise den frem....















Historien er den at jeg var på jobb med overnatting i
Amsterdam. Min kollega og jeg ruslet rundt på blomster-
markedet og kjøpte med hjem hver vår georgineknoll.

Jeg kom hjem, plantet knollen etter alle kunstens regler
og frem vokste denne vakre peonen og i mine subjektive
øyne er den det vakreste som finnes av blomster.

Og nå viser jeg den frem på Moseplassen fordi jeg synes
den fortjener det.....

8 kommentarer:

  1. Lekkert rosa! :)
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  2. Aldeles nydeleg peon.
    Lukke til !

    SvarSlett
  3. Peoner er vakre, og det er virkelig artig når blomster kommer og overrasker litt;)
    Lykke til!!...slengt meg med jeg også;)
    Ha en god ferd mot helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for pen kommentaren din!
    Det hjelper i trist tid...
    Fin blog har du - vil kommer tilbake...
    Klem fra Tyskland
    Beatrice
    •●⊱╮•

    www.glemmegei.epla.no

    SvarSlett
  5. det var da det beste feilpakkingen jeg har hørt om! Nå er jeg glad i georginer jeg altså, men jeg hadde blitt overbegeistra over å ende med denne fremfor en georgineknoll :)

    Hyggelig å ha deg med i konkurransen :)

    SvarSlett
  6. Den var helt skjønn,så heldig du var som fikk denne med hjem!

    SvarSlett
  7. Vakker peon.

    Kjøpte peonrot fra blomstermarkedet i Amsterdam for flere år siden. De spiret, fikk grønne blader, men aldri en blomst. Hm... Forstår at peoner må ha mange år i ro, for at de skal blomstre.
    Nå etter vi har drenert rundt huset, er de kanskje "gått i dragsuget"? De fleste av dem er det.

    SvarSlett
  8. Vakker blomst og med den lovnad om varmere dager! Ikke sa veldig mange manedene til de blomstrer igjen. Her er det bikkjekaldt, helt ned til minus 6 og DET er kaldt i denne fuktige luften. Det er tom. 'lovnad' om sne i helgen... Vi far vel se!
    Ha en fin fin helg.

    SvarSlett