Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 9. februar 2012

Nøtter....

visste du at nøtter gir større beskyttelse mot
hjerte- og karsykdommer enn grønnsaker.













Det kan skyldes deres kombinasjon av mye protein,
hjertevennlig fett og mange vitaminer, mineraler og anti-
oksidanter. Det er vesentlig mer næring pr. 100 g nøtter
enn 100 g grønnsaker. Ulempen, og alltid er det et aber,
er at man får i seg mange kalorier hvis man overdriver.
Omtrent en neve, ca 40-50 g blandede rå nøtter pr dag
er en passende mengde. Valnøtter har også mye Omega3.

Dette har jeg klippet fra magasinet Tara og blei kjempeglad
da jeg leste det siden jeg elsker naturlige nøtter og spiser
det nesten som snop. Det er vanskelig å stoppe før
skålen er tom.......

12 kommentarer:

  1. Enig med deg; nøtter er godt! Prøver å overbevise mannen min om at mandler er bedre enn peanøtter, men har foreløpig ikke lykkes.

    SvarSlett
  2. Både sunt og godt! Jeg har faktisk et glass med mandler og hasselnøtter stående framme på kjøkkenbenken. Da kan både voksne og barn forsyne seg med en liten neve når det frister.
    En frukt og litt nøtter er et ypperlig lite mellommåltid.
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  3. Mandler er også godt knask:)

    SvarSlett
  4. Jeg er allergisk mot nøtter og mandler jeg .... Men det ser veldig fristende ut!
    Klem

    SvarSlett
  5. Dette er jo en perfekt nyhet!

    SvarSlett
  6. namnam!!! Bra som "godteri" for de med for høyt blodsukker også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre ;)

      God helg ønskes deg om du er "i luften" eller hjemme ...tro?

      Slett
  7. Naturlege nøtter er kjempegodt og slikt eit godt alternativ til andre former for snop:-)) God helg

    SvarSlett
  8. har en stor krukke på benken og har problemer med å holde fingrene vekk derfra : )

    god helg til deg.

    SvarSlett
  9. Musikk i mine ører denne informasjonen her.
    Eeelsker nøtter her og. Spesielt paranøtter og salte mandler. Hm....

    God fredagskveld.
    (Straks fotokurs her)

    SvarSlett
  10. Enig!
    Nøtter er knall godt! =)

    SvarSlett