Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 21. februar 2012

Ikke så mye å finne på....

på en Sørlandshytte i februar, fjorden er frosset, båten
i opplag, råtten snø og is utenfor og været er sånn passe.....



















så jeg har bakt Verdens beste biscotti fra Trines matblogg....

Hun kaller dem verdens beste og de er virkelig gode....

Jeg har laget dem flere ganger, men jeg tørker dem i ovnen etter
at jeg har skåret dem opp for at de skal bli skikkelig tørre og
harde. Og så er jeg så bekvemt anlagt at jeg pisker eggedosis
i steden for plommer og hviter hver for seg...

13 kommentarer:

  1. Mmm nam nam nam! Jeg laget biscotti her en gang til jul, det var godt.
    Antar dere går turer i det kjipe været og koser dere ekstra masse når dere kommer inn igjen? Ellers er det vel ikke stort annet å gjøre enn å bare kose seg inne med god bok, radio etc.
    Nå gleder jeg meg til hytta og påsken jeg :)

    SvarSlett
  2. God ferie!
    De har sikkert fin hytte å vere inne i ;)

    SvarSlett
  3. jeg har aldri laget dette,men det er sikkert godt. Nyt ferien.
    Klem

    SvarSlett
  4. Biscotti er sååå godt, og sååå italiensk.
    Du gjør helt rett, de skal være tørre, tørre !

    Av og til kan man få servert på restaurant, en biscotti kjeks sammen med ett glass Vino Santo (dessertvin) så dyppes kjeksen i vinen - nam nam -

    Men, klart kan den dyppes i te eller kaffe koppen også, tenker jeg :)

    SvarSlett
  5. Smart å finne på noe hyggelig når været er litt kjedelig ute. I dag har vi forresten hatt en aldeles nydelig "vår"dag på Sørlandet:)

    SvarSlett
  6. Uansett vær, viktig å finne på noe kreativt, og dette så godt ut! Jeg har selv innevær på hytta, og jeg koser meg;)
    Nyt uka videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  7. Det er vel uansett greit å komme seg til ei anna stue av og til, eller et annet kjøkken! Biscotti er gått, prøv dem til søt dessertvin hvis du ikke har gjort det før

    SvarSlett
  8. så bra, forandring fryder ..:) vi har kommet oss hjem fra cæmpen nå..:) godt å komme litt vekk, godt å komme hjem..)) godt å finne på noe annet..))

    SvarSlett
  9. Biscotti er supergodt, og så er de så flotte å se på! Skal inn og lese oppskriften på dem, takk for tipset.

    SvarSlett
  10. De har jeg bakt. Flere ganger. Nydelig sammen med en kopp svart kaffe. Slår godt an her i huset.

    Trines matblogg er en Sareptas krukke til inspirasjon på kjøkkenet.

    Sjøl nyter jeg slike typer ferier også, med tid til bakst, bok, blogg og garn.
    Fortsatt goood ferie!

    SvarSlett
  11. Det ser vel nok lækkert ud - rigtig god ferie!

    SvarSlett
  12. Disse er gode, jeg har også bakt dem flere ganger etter oppskriften du har lagt til oss.

    Bente

    SvarSlett