Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 27. februar 2012

Frisk med kaffe.....

leste jeg i et magasin. Antioksidantene har skylden....













1/2 kopp daglig senker risikoen for å utvikle kreft i
hjernen med 34 prosent

1-2 kopper daglig reduserer risikoen for hjerte-
karsykdommer med 22 prosent

2-3 kopper daglig senker risikoen med å få gallesten
med ca 40 prosent

3-4 kopper daglig reduserer risikoen for å få
Parkinsons sykdom med 50-80 prosent

4 kopper daglig halverer risikoen for type 2 diabetes

5 kopper daglig eller mer senker risikoen for den
ikke hormonavhengige formen for brystkreft
med 57 prosent

Ja da kan jeg fortsette å nyte min kaffe med god 
samvittighet.....

11 kommentarer:

  1. Precis! Tack och lov att EN av mina laster är nyttig!

    SvarSlett
  2. Ja, jeg også!
    Takk og pris =]

    SvarSlett
  3. Godt å lese :) Jeg syns kaffe er veldig godt, med melk. To kopper om morgenen er nok for mitt vedkommende, og jeg gleder meg hver kveld til morgenen og kaffen min!

    SvarSlett
  4. Det var da godt å høre. Jeg nyter min kaffe også. Spesielt etter den nye Nespressomaskinen har kommet i hus.

    Bente

    SvarSlett
  5. Og jeg skjønner jeg må lære meg og drikke kaffe i en alder av 40 år hehe

    SvarSlett
  6. Nå sitter vi og hører på Henning Kvitnes på vår nye, hvite Yamaha.....
    Og da tenker jeg du forstår at vi IKKE har kjøpt oss ny motorsykkel, men nytt musikkanlegg! Og hvor så vi det første gang? Jo, hos Fru Tunheim, selvfølgelig. Vi er veldig fornøyde. Har vært bortskjemte med god lyd fra 2 høyttalere i en mannsalder, så litt uvant er det jo at all lyd kommer fra ett sted. Men så lettvint. Og lekkert! Nå går det gamle anlegget på røysa. Sukk.

    Var litt spent på hva du synes om boka Halve Himmelen, forresten. Orker jeg å gå løs på den, tro? Men det er håp og utvikling som er hovedsaken, ikke sant? Vi får se om jeg får psyket meg opp til den snart.

    SvarSlett
  7. Kos dæ med kaffekoppen, du:O)

    SvarSlett
  8. Jupp! Så vet vi det :)) Da nytes kaffen med god samvittighet også her i heimen :)) Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  9. ... oi - jeg må visst begynne å drikke kaffe!

    SvarSlett
  10. Tro om ikke te har noen av de samme kvalitene? Håper det, for her går det mye i tedrikking....hehe

    Men, kanskje noe av grunnen til av Italienerne holder seg så bra? Kaffe drikkene nasjon som de er....:)

    Nyt din kaffe og ha en finfin dag ;))

    SvarSlett
  11. Jeg er glad jeg er kaffe-elsker. Og kan drikke min kaffe med god samvittighet!
    For tiden er det Môvenpick-kaffe, som jeg kjøpte med hjem fra Polen. Den er god, den!

    SvarSlett