Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 4. februar 2012

Blå blomst....

nå på morgenkvisten kaster jeg  meg igjen på konkurransen
hos Moseplassen, denne gangen om bilde av en blå blomst....



















Selv om lupiner slettes ikke er vakre når de visner,
og de sprer seg til steder der vi ikke vil ha dem,
er de et vakkert skue der de ofte står i mengder
og farger opp naturen....

Og som jeg har sagt så ofte før så synes jeg at
naturen selv sørger for de beste kunstverk....

10 kommentarer:

  1. Heisann.
    Har slengt meg med i samme konkurransen jeg også.
    God tur til Bergen. (Jeg fyker snart avsted til Bremen.)

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for kommentar.
    Lupiner er flotte langs vegkanten, men de kan fort ta litt overhånd i hagen.
    Enig i at naturen selv er den flinkeste arkitekten.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. Jeg liker også å se lupinene der de står langs veien, de er fargerike.
    Ha ei flott helg videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. Vegkanten med lupiner i alle slags farger er fint - men som du sier...når dei blomstrar av er dei stusselige...Ha fin laurdag:-))

    SvarSlett
  5. Lupiner er super fint, men det gjelder å være påpasslig før frøene spretter! Jeg øsnker meg mange i hagen og har noen frø på lur!
    Flott bilde!

    SvarSlett
  6. Herlig og sommerlig bilde av lupiner!
    De er flotte, og har man plass er det klart de kan få være i hagen! ;)
    Skulle gjerne hatt tips på hvordan man frøsår disse... Vet du?
    Lykke til i konkurransen, og god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg vet ikke noe om å så dem selv. Vi har dem bare i naturen der jeg går tur langs et vann.

      Slett
  7. Blå lupiner er fine!! Jeg plantet en for noen år siden. Men nå blir den rosa.... Fint bilde og bidrag. Jeg sendte inn i dag også, og klarte å begrense meg til en blomst:-) Det var vanskelig, for blå blomster er så nydelig!!
    Ønsker deg en fin lørdagskveld!!

    SvarSlett
  8. lupiner i mengder grøftekanten er absolutt flott :) Og så gjør de seg godt i store rause buketter!

    SvarSlett
  9. Vakker blå:) Jeg fant ingen blå i mitt arkiv så må stå over denne runden hos Moseplassen. Morsomt å titte rundt på bidragene:)

    SvarSlett