Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 29. januar 2012

Søndagstur....

i kaldt og fargeløst vintervær.....













til Obrestad fyr som ruver på et nes over havet...













stien går der nede langs sjøen....


















selve tårnet er kunstnerisk dekorert for ett år....













Obrestad fyr har også en gammel værstasjon som
nå er automatisert...













jordbrukslandskapet rundt er flatt, forblåst og har mye
himmel..

.











vi gikk veien tilbake til Hå Gamle Prestegård som har
kunstutstillinger og kafè...


















kafèen er veldig koselig og har tilhold i et gammelt Jærhus
der kaffen kan nytes med vakker utsikt over det åpne
havet....

..og hjemme ventet god og varm stue med duften av
juleribbe fra stekeovnen......

9 kommentarer:

  1. Det var smukt at se din søndagstur i det grå og hvide vinterlandskab, og fyrtårnet er fantastisk! Jeg gik tur i går forbi et fyrtårn, men det var ikke dekoreret fint som dette her.
    Ønsker dig en fin søndag aften!

    SvarSlett
  2. For ein flott søndagstur du har hatt - slikt landskap er flott å gå tur i både sommar og vinter vil eg tru.

    jannetove

    SvarSlett
  3. Så fin søndagstur du har tatt oss med på idag. Kjenner nesten duften av ribbe.

    Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Flotte bilder du har tatt på din søndagstur, liker sååå godt å se turer vi forskjellige i blogglandia tar ;)

      Da får man sett fra alle steder i Norges land...og dere fra "mitt land", hvor jeg bor mye om vinter'n ;)

      Ja, det var store kontraster i dine bilder og mine, men når det er vinter - ja, da skal det liksom være blått/grått/hvitt og se kaldt ut, det er etter en slik tur at drikken smaker aller best !!

      Slett
  4. Der har vi vært! For mange år siden. Lånte ei hytte på Obrestad ei natt. Nydelig fint der! Elsker det flate landskapet og havet.

    SvarSlett
  5. Ja, det har du rett i...kaldt og fargeløst!
    Men jeg tenker at du satte farge på tilværelsen! =)
    Flotte bilder!!

    Juleribbe du da ja... Mmmm..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det gjorde jeg i min knall røde dunjakke og lilla flisjakke under den....

      Slett
  6. Vakker kystnatur!! Flotte bilder :-)


    Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  7. DER var jeg i juli. Både på fyret og i prstegården. Etter anbefaling fra deg :o)

    Ser at fyret har forandret seg siden vi var der. Kult med dekorasjon.
    Kafe'en hadde mye fristende å by på, for en kakemons som meg.

    Takk for gjensyn med stedet, kledt i
    vinterdrakt.

    Alt godt for ny uke.

    SvarSlett