Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 4. januar 2012

Oldemorsteppe....

om du har lyst på et håndarbeid mens du venter
på våren....


















Dette er det første av maaaange pledd jeg har
heklet de siste årene, og kanskje det jeg er mest
glad i....

Det er laget av masse restegarn i ull av forskjellig
tykkelse og kvalitet. Hver rute er 10 x 10cm og
det er 13x17 ruter heklet sammen.

Nå har jeg så mye restegarn igjen at det kanskje
det er på tide med et nytt resteprosjekt.

24 kommentarer:

  1. Du er jammen meg flink..og tålmodig.
    Måtte i mitt tilfelle da blitt et veldig lite teppe:)
    Nyt dagen!

    SvarSlett
  2. Ååååå... fantastisk flott! Lekre farger!!!
    Jeg tror jeg må lære meg å hekle. Jeg har aldri lært meg det. Kanskje jeg skal ha det som et nyttårsforsett? Hmm...

    SvarSlett
  3. Har hekla og strikka eit par tepper eg også. Eit lappeteppe ligg snart klart til montering. Kjekt å hekle slike lappar. I periodar vert eg ganske hekta på hekling :)

    SvarSlett
  4. Wow, ja det var virkelig nydelig! =]
    Kjempe flotte farger!!

    SvarSlett
  5. Vakkert Ingrid!


    Btw - skjønner ikke hvor alle de gode boktavene tar veien altså.. du gruser meg jo snart ... :))

    SvarSlett
  6. nydelig arbeid du har gjort her !

    hvorfor ikke prøve deg på hexagon ruter.. og join-as-you-go.. slipper å sy sammen eller hekle sammen alle rutene tilslutt..

    ha en fin dag : )

    SvarSlett
  7. Bellissimo !!!

    Dette var såååå fint. Har studert bildet for tips, og ser du har på alle rutene en hvit rad, før den grålige fargen som da blir hovedrammen rundt ! Det likte jeg veldig godt, ser oftes at det kun er en rad som er samme farge....men, denne hvite raden gjorde seg såå godt altså fremhevet de glade fargene som du da bruker "inni".
    Den ideen der må jeg nok "stjele" ;)

    SvarSlett
  8. Det var direkte nydelig!! Gjorde seg virkelig med samme farge på siste omgang og grått imellom!!

    SvarSlett
  9. Nydelig og flott teppe!! har lit lysr å lage et slikt :-)

    SvarSlett
  10. Det var utrolig fine farger, nydelig.
    Et teppe man virkelig kan varme seg
    med!

    Klem fra Unn :)

    SvarSlett
  11. Så flott det var. Jeg ønsker deg et godt nytt år. :))

    SvarSlett
  12. Så nydelig teppe!!
    Vakre fargekombinasjoner.
    Frister å lage et med mange farger når jeg ser ditt flotte teppe!
    Klem

    SvarSlett
  13. Så flott det var, og nydelige farver! Heklet 3 tepper i fjor, har visst glemt å ta bilder av 2 av dem... fy da! ;) Blir nok hekling i år også :)

    Så du mener at blogpress er best på Ipaden til blogging. Jeg finenr den ikke på shoppen mere. Jeg hadde jo den først til Iphonen, så sluttet den plutselig å virke, men da var det heldigvis kommet Blogger sin app så jeg bruker nå den. Fungerer mye lettere. Men synes det er rart jeg ikke finner noen av disse til Ipaden... Rare greier, får jo ikke blogget fra den før jeg finner noe.

    Så vesken var fra Michael Kors, googlet litt rundt og fant den, vi får se om den blir bestilt før eller senere :) Kjøpte meg faktisk klokke i samme merke i USA i sommer :)

    Ha en finfin onsdagskveld! Her oppe er det bare tomme juletreet igjen av jula, godt å få det ut. Tror det blir tidligere julepynting til neste år, sånn at jula får stå litt mens man har julestemning. Når nyttår er her så er man liksom ferdig, og vil ha lysere ting inn.

    Klem fra Desirée

    SvarSlett
  14. Nydelig.Jeg har også lyst til å hekle...........Anne

    SvarSlett
  15. Kjempeflott - trur eg må lære meg slike oldemorsruter...men UFOèr først:-))

    SvarSlett
  16. Godt nytt år!
    Det var et flott teppe, og jeg ser det passer perfekt inn i stua di.
    Jeg har til nå heklet 3 pledd, og er litt sugen på å starte på et nytt.....men det er så mye annet fint jeg også vil lage.
    Ser ut til at vi hadde samme mat til frikost i dag. Jeg tvinger i meg noe, siden jeg ikke er så glad i frokost. Kaffe derimot.......flere kopper før dagen starter. Sånn er det bare!

    SvarSlett
  17. Virkelig flott oldemorsteppe, fru T.
    Sikkert kjempekjekt prosjekt, siden man hekler en lapp nå og en da. Og ikke tar stor plass i vesken, når kan er på farten. Noe du ofte er via jobb har jeg forstått.

    Skulle gjerne laget noe liknende, men jeg er ei stor kløne til å hekle. Dessverre.

    God kveld.

    SvarSlett
  18. Nydelig arbeid og et flott teppe.

    Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett
  19. Kjempeflott teppe. Så flink du er!!
    Så likte jeg godt fargen/ene.
    Klem klem

    SvarSlett
  20. Det er et nydelig teppe. Det er blitt mange tepper hos meg også etterhvert! Herlig å ha noe å henge fingrene i foran tv om kvelden. Det var forresten utrolig fint med den grå bunnfargen din!

    SvarSlett
  21. For et nydelig teppe du har heklet. det var flott :-)

    SvarSlett
  22. Nydeleg teppe.
    Eg har eit prosjekt på gong, men det går ikkje fort ;)
    Du har tydelegvis teken på det.

    SvarSlett
  23. Takk for koselig kommentar på bloggen min! Måtte selvfølgelig sjekke ut pleddet ditt; dette er jo bare rett og slett nydelig! lekkert med grått som "bunnfarge"! :-)

    SvarSlett