Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 2. januar 2012

Nader og Simin - et brudd

Studenten og jeg var på kino i går kveld....














Dette er en iransk film om Simin som vil skilles fra Nader
fordi han ikke vil flytte til utlandet. Nader vil ikke reise
fra sin far som har Alzheimer og ansetter en pleier til faren
da Simin flytter ut.  Dette skaper store problemer for
familien etterhvert....

Interessant film fra det som for meg er ukjent miljø og
kultur. Kanskje litt langdryg etterhvert.

5 kommentarer:

  1. Først: Godt nyttår! Og headeren din var deilig vårlig. Gir håp om at det er en ende på denne vinteren også om ikke så lenge.
    Har lest mye bra om filmen fra Iran, men terskelen for å faktisk gå og se den er høy. Tenkte på det da jeg leste omtalen at før ville jeg sikkert gått og sett den. Huff, jeg begynner å bli gammel og treg!!!
    Synd dere ikke fikk sett "bak kulissene" fra Downton Abbey. Jeg så den 2 ganger på svensk TV i jula, så jeg er heldig. Veldig koselig. Den kommer nok på NRK også. Da skal jeg se en gang til.

    SvarSlett
  2. Dette var en ny film for meg. Vi har en kino som spesialiserer seg på litt 'mindre' filmer så jeg er sikker på at den kommer om den ikke allerede har vært.

    SvarSlett
  3. Blir ikke mye kino her - en liten kino med lite utvalg i filmer. Blir til at vi ser det som kommer på TV om det er av interesse.
    Ha en fin dag og klem

    SvarSlett
  4. Hm, den kunne jeg tenkt meg å se. Har jeg herved notert bak øret.

    SvarSlett
  5. Ynskjer deg eit litt forseinka, men likavel velsigna, godt nytt år!

    Klem!

    SvarSlett