Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 6. januar 2012

Berit Nordstrand....

er 6 barnsmor, overlege og kostholdsekspert...









I en artikkel i Stavanger Aftenblad i går ber hun
oss om at barna må spise en regnbue hver dag.....

"Vi er ofte mindre nøye på maten vi gir ungene enn
maten vi forer hunden med," sier Berit Nordstrand

Og jeg, jeg mener det grenser til barnemishandling å
ikke gi barna sunn og næringsrik mat. I alle fall her
i landet, der de fleste har økonomi til å prioritere et
ordentlig kosthold.

Ofte tar det heller ikke så mye lengre tid å lage maten
fra bunn av, enn om en bruker pose og halvfabrikata.

Det er ofte snakk om vilje, planlegging og prioritering
mener nå jeg.

7 kommentarer:

  1. ... og det har du jamen rett i også! Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Ja, det e ikke så vanskelig som mange trur og lage et sunt måltid, mang en gang tar det lengre tid og steike en grandiosa enn og lage et sunt måltid fra bunnen av.

    Ha ei fin helg, hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett
  3. Kunne ikke sagt det bedre! Ha en fin fin helg.

    SvarSlett
  4. Bra skrevet, og en god påminner. Det er jo bare en illusjon at "ordentlig god mat" skal ta sånn tid å lage. Gjør jo slettes ikke det.
    Ha en fin fin helg
    Bente

    SvarSlett
  5. det er utrolig hva man kan bare viljen er tilstede.. og ja.. ungene trenger sunn mat.. ikke Burger King..

    ha en fin helg.

    SvarSlett
  6. Mykje fornuftig her - og viktig å lese heile artikkelen. Heilt enig med kommentar over her at å lage kvardagsmat frå grunnen ikkje tek allverdens med tid:-))

    Ha ein fin helg og kos deg:-))

    SvarSlett
  7. Jeg kjenner meg ikke igjen i det å være mindre nøye med barnas mat enn hundeforet, eller i vårt tilfelle katteforet. Men jeg kunne definitivt har brukt mindre halvfabrikata. Nå har jeg fått stavmikser og planen var å snurre sammen pureer og sånt. Men foreløpig står den fint i eska si, kan ikke få gjort alt sånn helt plutselig heller....men en vakker dag...

    SvarSlett