Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 2. desember 2011

Sild....

i forskjellige varianter hører til hos oss i julen....















Sild er mannens bord og her har han laget paprikasild
og den er utrolig god og enkel å lage.

Den har nok ikke så lang holdbarhet som sursild og
tomatsild, men det er jo bare å lage ny når den er spist opp!

2 kryddersildfileter vannes ut ca 15 min. tørkes godt
med papirhåndkle og skjæres i biter.

En paprika skoldes og skinn og kjerner fjernes. Tilsett
1 dl kremfløte og dette moses sammen i blender eller
med stavmikser. Tilsett litt allehånde,ett laubærblad,
ca 2 ss sukker og pepper etter smak. Blandingen kokes
så ned til ca halv mengde og avkjøles. Bland så i sildebitene
og oppbevar på glass i kjøleskapet dersom det er mer
igjen på glasset etter at du har smakt....

Det var det hele. Så enkelt!

6 kommentarer:

  1. Sild må til...på julens bord...her spises det mest Narviksild..en variant av tomatsild...som er veldig god!
    God helg!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. høres nydelig ut ! jeg MÅ ha sild i jula.. både vanlig sursild, cherry og sennepssild.. forresten kan jeg godt finne på å kjøpe et glass å kose meg med en lørdag også : )

    ønsker deg en fin helg

    SvarSlett
  3. Ser fristende ut.
    Vi skal ha sildelag neste lørdag. Kanskje denne skal stå på menyen? Er herved notert.

    Takk for tipset, og god helg!
    (Ikke opp i fly denne helgen heller?)

    SvarSlett
  4. Sild hører også til. Paprikasild har jeg ikke lagt ned tidligere. Hos oss blir det flere slag og kanskje paprikasild i år.

    God fredag til deg.
    Bente

    SvarSlett
  5. Sild hører med så absolutt, og denne så virkelig god ut! ..jeg er en mester på tomatsild:O)
    Nyt kvelden, klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. åå...sild er såå godt -
    God helg til deg - klemmer nordfra

    SvarSlett