Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 1. desember 2011

God service....

er det når butikkassistenten står utenfor prøverommet
ditt og spør hvordan det går, har du fått på deg det du
prøver, der det passe størrelse osv. osv.....
















..eller er det når du får prøve klærne i fred uten
innblanding fra butikkassistenten?

Jeg foretrekker det siste og så ber jeg heller om
råd hvis jeg trenger det.

Bildet er lånt fra nettet

12 kommentarer:

  1. En kombinasjon kanskje? Det er ikke alltid like gøy å måtte kle helt på seg igjen, lete rundt i butikken, vente på nytt prøverom osv bare fordi en ville ha en størrelse mindre (trenger jo aldri størrelse større...).

    Det verste er egentlig disse damene på undertøysbutikker som kommer helt inn i prøverommet og flytter rundt på puppene dine. Det er brudd på intimsoner og folkeskikk det!

    SvarSlett
  2. Veldig enig! Har også opplevd at de åpner forheng/dør. Da mister jeg lysta til å handle. Vil jeg ha hjelp så spør jeg :)

    SvarSlett
  3. Blir irritert når butikkpersonalet fotfølger meg og skal vise det ene plagget etter det andre. Bruker å huske på det når jeg blir ivrig på biblioteket. La folk velge selv! Basta!

    SvarSlett
  4. helt klart det siste...Og mer enn en gang har jeg hørt de fortelle hvor lekker (andre) er i den eller den kjolen etc..og de kunne ikke funnet en verre kjole (i mine øyne) og den unge jenten med kjoler, smiler usikkert og takker og kjøper...

    Alette er ikke et vanlig navn nei, gode minner..)) og en voksen dame hadde hun vært nå..))

    ha en fin dag..) klem

    SvarSlett
  5. Høflig tilnærming, og lytte til hva og hvordan kunden ønsker service. Er sabla irriterende å være bare "luft" for betjening som står og sludrer og sladrer med hverandre eller står i tlf. Da tenker jeg på alle salgene og mersalgene de kunne sikret arbeidsplassen sin - istedetfor at kunder (feks som meg..) som ikke gidder å lete eller kan være for selvkritisk og konservativ uten faghjelp og går uten noenting i posen.
    Bente

    SvarSlett
  6. Liker nok å "bli sett" av betjeningen når man entrer butikken, i Italia er de veldig flinke til det, hilser og smiler til deg uten å være for påtrengende. Der må man ofte be om størrelsen sin (sikkert fordi min størrelse henger aldri fremme...hehe...men, som regel finner de den på lageret sitt.

    Syns i Oslo er man ofte bare luft i mange av butikkene hvor unge folk jobber....stor forskjell bare å shoppe i Tønsberg, mye hyggeligere syns jeg.

    God shopping nå til JUL !

    SvarSlett
  7. Jeg liker det første.

    Det er kjedelig når man står inne i prøverommet og trenger en annen størrelse, så må man kle på seg og ut i butikken igjen.

    SvarSlett
  8. Her har vi en fin damebutikk med god service - damene holder seg på behørlig avstand og ved det minste vink så er de på pletten og springer etter andre størrelse og alternativ. Alltid hyggelig å handle der.
    Men det verste jeg vet er de butikker der damene står og sier hvor fiiiiiin jeg er i den kjolen som jeg da vitterlig med egne øyne ser at jeg ser ut som et sirkustelt i.....

    Ha en fin fin kveld:-))

    SvarSlett
  9. Jeg er "butikkdame" sjøl, og prøver å være behjelpelig og diskret på samme tid. Jeg "leser" kunden, og finner ut om hun vil ha mye hjelp, eller bare se, men kan spørre om hjelp underveis.
    Men jeg er nøye med at alle som kommer inn blir SETT med et HEI, og så er det noen ganger opp til kunden hva hun vil.
    Jeg lyver ALDRI om tøy. Er det stygt på,sier jeg det. Men det er jo viktigst å finne ut hvilken smak kunden har, og hva de er ute etter.
    Når det gjelder garn, kan jeg nok gå over grensene , vise dem ALT garnet vi har, og skravle uhemmet, he he.

    SvarSlett