Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 28. oktober 2011

Tapas og vin.....

med venninner i går kveld....


















og jeg bakte og serverte disse urterullene...

Jeg smakte dem ikke, men de falt i smak hos
gjestene og mannen...

500 g hvetemel
200 g grovbakstmel
1 dl byggryn (legges i vann natten over)
1 pose tørrgjær
1 ts salt
1,5 ss sukker
90 g smeltet smør
4 dl melk
2 egg

Fyll:

Cottagecheese
smør
urter
maldonsalt

225 grader i 10-15 min

Jeg stekte mine ruller i muffinsbrettet og
la en tilklippet rute bakepapir i hvert hull.

9 kommentarer:

  1. dette så lekkert ut ! jeg har virkelig tenk å prøve dine tips vedr det andre.. må bare flytte litt først : )

    god helg til deg !

    SvarSlett
  2. Såg berre kjemegode ut - må prøve trur eg:-)
    God helg på deg og dine - jannetoveklem

    SvarSlett
  3. Wow! Det var noen lekre ruller!
    Det er jo for galt at du ikke smakte dem selv engang!?!

    SvarSlett
  4. Så gode ut....og jeg hadde ikke greid å la være å smake;) Smart å bruke muffinsbrett:)

    SvarSlett
  5. Ser supre ut. Du er flink og holder deg til "dietten". Takk for tips, jeg har veldig lyst til å prøve. Kanskje det kan hjelpe meg mot mange "vonter".

    Bente

    SvarSlett
  6. Disse så da riktig så gode ut.
    Kanskje det blir en bakedag her i morgen:)
    Ha en fin helg!
    Klem.

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Jeg prøver igjen...her kommer det:

    Du er så flink til å bake !!

    Disse så da riktig så fristende ut - heldige venninner som fikk dette servert.

    God helg !

    Ciao

    SvarSlett
  9. Ser veldig godt ut!!
    Takk for at du deler oppskrift.
    Klem

    SvarSlett