Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 10. oktober 2011

På min tur i skogen i formiddag....

møtte jeg barn fra 0-3 år som var på tur
med barnehagen....


En liten tulle stod 6-7 meter fra de andre
og betraktet verden og jeg satte meg ned
og pratet litt med henne.

Barnehagetanten var rask med å sjekke
hva jeg drev på med og om jeg kjente barnet
og det skjønner jeg jo, men synd er det,
at det ikke er akseptabelt å prate med de små
på tur......

Er vi blitt for overbeskyttende og redde?

7 kommentarer:

  1. Ja, sånn er det nok blitt! Etter både kidnappinger og gisseltaking i barnehagene, har vel de ansatte måttet sjerpe sikkerhetsrutinene sine! Men så spørs det vel akkurat hvordan hun la frem sin bekymring mot deg, de må vel kunne vise litt sundt "bondevett" også, regner ikke med at "looken" din er så skummel, selv for ei barnehagetante.
    Overbeskyttende og vel så det er "vi" overfor den yngste generasjon i dagens samfunn. Vi overlevde da vitterlig både ved å klatre i trær og sykle uten hjelm, nå skal ikke unger få gjøre noe av det vi syntes var morro.
    Sånn er det dessverre blitt!
    Ønsker deg en god kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Ja, og de må ha hjelm om de skal klatre i trær også!!!:(

    SvarSlett
  3. ja.. dessverre fru Tunheim.. verden er blitt slik.. overbeskyttende fordi det finnes litt for mange gale mennesker der ute..

    jeg skjønner din reaksjon.. jeg ville nok tenkt det samme..

    SvarSlett
  4. Kanskje barnehagedamen også hadde lyst til å prate med deg? Eller var i overkant nysgjerrig? Nei, det er nok sånn at de passer godt på. Jeg er iallefall glad ikke jeg har ansvar for så mange av andres barn. Men barn går jo glipp av mye hvis de ikke får utforske det store spekteret av mennesker som lever rundt dem.
    Min venninne og mannen har alltid hatt venner og familie som er skikkelig "A4" og ganske vellykket på de fleste måter. Jeg la merke til at barna deres reagerte så veldig på folk som avvek fra standarden. De burde nok vært litt mer ute i verden. Det hadde både de og verden hatt godt av.
    Men det er mye å forholde seg til for de/dere med barn, du! Leste dette innlegget idag. Litt å forholde seg til der også. Jeg måtte kommentere langt hos henne også!!
    Link hvis du vil se:
    http://themumblogg.blogspot.com/2011/10/hvor-streng-skal-man-vre.html

    SvarSlett
  5. Mange er nok overbeskytta og det er ikke bra. Men så har vi jo lest om noen ulykker i barnehager i det siste også - så jeg forstår jo at de som jobber der er litt "på tuppa". Men det er jo vanlig høflighet og si hei når man møtes i skogen - og jeg syns også det er hyggelig å småprate med småbarn viss jeg treffer dem på den måten i skogen:-)

    jannetove

    SvarSlett
  6. Ja, du sier noe......er vel sånn verden har blitt...

    SvarSlett
  7. Takk for blogpress tipset!!!

    SvarSlett