Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 15. oktober 2011

Dalai Lama.....

Til spørsmålet "Hva er det som forbauser deg
mest ved menneskeheten? svarte han dette:



"Mennesket".

Fordi det forsaker sin helse for
å tjene penger. SÅ forsaker det pengene for å
få tilbake sin helse. Og så er det så redd for
fremtiden at det glemmer å leve i øyeblikket.

Resultatet er at det da hverken kan leve i
fremtiden eller i øyeblikket, og det lever som
om det er udødelig.

For så å dø, uten å ha levd.


8 kommentarer:

  1. Hei
    Elsker disse ordene fra Dalai Lama !!!!!

    SvarSlett
  2. Hm...
    Noe å tenke på, det der , ja!

    SvarSlett
  3. ja, er det ikke akkurat slik vi er !

    ha en fin søndag.. hvor du enn havner i dag : )

    SvarSlett
  4. Takk for påminnelsen.
    Håper du har en OK jobbehelg.

    SvarSlett
  5. Ord enn godt kan sette seg ned å tenke litt over!
    Jeg går igjennom min blogg som om 1 måned fyller 1 år. Det ser jeg en kommentar fra deg i januar iår, "besøk meg gjerne igen!" skrev du...så her er jeg, å koser meg masse!!

    Go søndag, Klem anna

    SvarSlett
  6. til ettertanke den der, ja -
    vi bør sikkert alle stoppe opp å tenke over disse ordene.. ;)

    SvarSlett
  7. Disse Dalai lama'ne var/er meget kloke mennesker. Viktige ord. Takk for påminnelsen.

    SvarSlett