Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 31. oktober 2011

44 Scotland Street....

på engelsk....

enkelt, lettlest og fornøyelig.....















På bloggen My corner of England
har jeg lest flere fine omtaler om denne
forfatteren...

Vi følger de forskjellige beboerne i
No 44 Scotland Street i Edinburgh og nå
har jeg lyst å lese mer og følge dem videre...

Neste gang jeg er i London skal jeg kjøpe flere
bøker om Bruce, Pat, Domenica, Irene og Bertie.

Og min aller første flytur ever,  gikk til Glasgow
i 1977 og så med buss til Edinburgh. Det var
skoleavslutningstur for 9.klasse...

Spennende og eksotisk den gang....

8 kommentarer:

  1. Herlig! Er så glad i Alexander McCall Smith, eller Sandy som han kalles. Nå har jeg vært inne på Amazon og bestilt denne....OG tre til. Gleder meg. Så takk for tips.
    Du vet han spiller i orkester? "The Really Terrible Orchestra". Gjett om den gutten har humor!

    SvarSlett
  2. Sa artig at du likte boken. Deilig med lettleste boker for sengetid, synes jeg ;-)

    Ma innromme jeg vandret forbi Scotland Street i Edinburgh en dag og ventet litt halvt pa at noen av de skulle komme ut...

    SvarSlett
  3. Eg skulle sikkert ha friska opp engelsken min før Londonturen. Men det er vel det samme kva eg prøver å seie på engelsk, så vert jenta her dødsflau;)
    ShyB

    SvarSlett
  4. Aldri lest noe fra den forfatteren.

    Jeg var første gang i Edinburgh i januar dette året. For en flott by. Litt Harry Pottersk over enkelte deler av den. Likte godt alle de grønne områdene av byen, og høydene med mulighet for utsikt.

    SvarSlett
  5. Aldri vært Eedinburgh, jeg og flyving har blitt uvenner. Så mye jeg reiste før, både alene, men venner og familie. Nå er det noe inne i meg som ikke vil.
    Hos deg gav jo denne første turen mersmar.

    Bente

    SvarSlett
  6. Nå som jeg er ferdig med Senor Peregrino, tror jeg at jeg låner den du har anbefalt, ja, om de har den inne på biblioteket.
    Aldri vært i Edinburgh, men kanskje en gang.
    Kos deg med kvelden.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  7. Har lenge gått og tenkt at eg skulle ha meg ei engelsk bok å lese på for å oppdatere engelskkunnskapane som uten trening blir verre og verre. Kanskje eg må sjå etter denne da:-))

    jannetove

    SvarSlett
  8. Takk for kommentar hos meg. Ingen nifse spøker her -men så har utelampa vore avslått i heile kveld og....Har notert navn og nr. og skal sjå om eg finn bok i morgon - viss ikkje får eg bestille den. Får litt engelsk trening ilag med den nye veninna og har kjøpt meg ei ordbok - så det skal nok gå greit å lese ei engelsk bok...trur eg:-))

    SvarSlett