Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 14. september 2011

Jeg bor i Rogaland....

og leser i Stavanger Aftenblad i dag
at vi skiller oss ut fra resten av landet
på forskjellige måter....


















Gjennomsnittlig årsinntekt i Rogaland er
kr. 453.000 og i Norge kr. 397.000

Fra 2005 til 2010 økte boligprisene i Rogaland
med 72,2 % og på landsbasis 39,7 %

I 2009 brukte hver husstand i Rogaland i
gjennomsnitt kr. 24.000 på oppussing mot
kr. 21.600 på landsbasis

Rogaland har en ung befolkning, 41,5 % under
30 år, på landsbasis er tallet 38,8 %

19,4 % av Rogalands befolkning jobber i "oljå"
mens 4,2 % gjør det samme i Norge

16,4 % av innbyggerne i Stavanger er innvandrere
og kun Oslo har høyere andel.
Landssnittet er 12,2 %

Jeg jobber ikke i "oljå" og er jammen glad jeg har
bolig.

11 kommentarer:

  1. her jobber 75% i stat og kommune.. husprisene tilsier at vi er på beste vestkant i Oslo.. helt vilt !

    vær glad du bor i en bærekraftig kommune.. vi er nok snart under offentlig forvaltning..

    SvarSlett
  2. ja, tall og statistikk er morsomt...!

    SvarSlett
  3. Kan dette med "oljå" ha vært utgangspunktet for mye av det andre??

    SvarSlett
  4. Interessant, men ikke overraskende. :) Stavanger er jo regnet å være litt "internasjonale". :) Faktisk har byen lett for å plukke opp interiørtrendene tidligere enn andre steder i landet (har bakgrunn fra leverandørbransjen).

    Ønsker deg en glad høstdag!



    Anette Willemine

    SvarSlett
  5. Eg jobbe heller ikkje i oljå, men har virkelig kjent på at det har stige på hus/hybelprisane..

    Det er IKKJE billig å bu her c,")

    Men stortrives!

    Klem

    SvarSlett
  6. Olja er nok grunnlaget for det.
    I vår kommune er det heller dårlig stelt, med både Terrasaken og Robek-liste..
    Blir spennende å se, om noe kan rettes opp de neste 4 årene.
    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
  7. Sier det samme, er glad jeg har bolig og slipper jobbei oljå..elsker Stavanger, men det er tendenser til A og B lag, nettopp pga oljå og den kunstig høye levestandarden mange i byen vår har.
    Men..mange av oss er heldigvis temmelige normale, normalt midt på treet, midt i livet! :-)

    SvarSlett
  8. Stavanger skulle eg til i sommar, men det vart ikkje. Håpar på neste sommar.
    Og DIY, betyr: Do it yourself ;)

    SvarSlett
  9. Enig med Frk.Virrum,de fleste av oss er heldigvis normale.Synd at penger skaper A og B lag.Men slik er det og slik blir det,og slik har det alltid vært.
    Heldig med kommunen jeg,,,,bor i Forsand,en rik kommune med eget kraftverk.
    Ønsker deg en fin kveld.
    Goe klem!!

    SvarSlett
  10. Hm... gode og dårlige sider... grei oppsummering syns jeg! Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  11. Interessant !
    Men, fy som husprisene hadde økt.....

    SvarSlett