Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 5. august 2011

Mannen er på hytta....

og i går kveld banket det på hyttedøra hans mens vi
snakket sammen i telefonen.....













inn stormet en av naboens 16-18 års gamle døtre,
psykotisk i blikket og ba om å få låne toalettet. Det hun
gjorde var å tømme vårt medisinskap og det viste seg
at hun minutter tidligere også hadde tømt to andre
naboers skap....

Hun ble hentet i ambulanse og hadde kastet opp før den
kom, så jeg håper inderlig hun klarer seg.

Mannen og jeg har tidligere i sommer snakket om de to
nydelige døtrene til naboen. De er så vakre, høflige og
blide. Ikke ante vi, som vi nå har hørt, at den ene har
psykiske problemer.

Det er så vondt med sykdom som går innover og ingen
kan se og med foreldre som maktesløse tilskuere til sine
barns kamp.

8 kommentarer:

  1. huff,
    håper virkelig hun får hjelp å at det går bra,
    grusomt med psykiske lidelser,
    å det er så dårlige tilbud til dem, det går ganske langt før de får hjelp,
    klem

    SvarSlett
  2. Å, dette var trist. Hvis det var et rop om hjelp og oppmerksomhet, så våknet kanskje omverdenen og hjelpeapparatet nå, og så vil det gå bedre framover (?).
    Jeg mener unge jenter ikke skal være FOR snille, pene og ordentlige. Det har de sikkert ikke godt av. Høres kanskje flåsete ut, men jeg mener det oppriktig. Litt opprør er nok sunt.

    SvarSlett
  3. hun har tydeligvis vært temmelig desperat.. arme unge !! og arme foreldre.. det er dessverre ikke et enestående tilfelle.. det verste er at de står alene.. uten tilbud i mange kommuner.. ventelistene er lengere et lengst.. også på akutt.. trist ! det som fungerer best er å ringe inn en bekymringsmelding til legevakta.. det MÅ de ta på alvor.. det kan faktisk dere gjøre.. anonymt..

    regner med du ikke har det så godt i dag.. slike oppleveleser ryster.. stor klem til deg !!

    SvarSlett
  4. Rystende opplevelse, men å gå i naboene medisinskap. Da er det rop om å bli sett eller trenger hjelp!
    Ha en fin dag i dag!

    SvarSlett
  5. Hei

    Det er fint at du bryr deg om naboens jenter, men dersom jeg var din nabo hadde jeg ikke satt pris på at du utleverte min datter i en så svak situasjon på din blogg slik du gjør her. Stavanger og Norge er ikke så veldig stort, så det er nok lurt å tenke seg litt om før man skriver slike innlegg som dette, selv om jeg skjønner at det ikke var vondt ment fra din side.

    SvarSlett
  6. Til informasjon så er det hyttenaboens datter og som ikke kommer fra mitt nærområde. Jeg ville aldri ha funnet på å skrive om personer som kan bli gjenkjent.

    SvarSlett
  7. Såvidt eg kan se, er innlegge ditt heilt anonymt! ikkje veit vi heilt kor gammal denne jenta er, og ikkje veit vi heilt kvar du har hytte, anna en på Sørlandet. Og ikkje veit vi kven som er hyttenaboane dine!
    Som sjukepleier kan eg sei at denne jenta heilt tydelig har ropt om hjelp!! Det er sjeldan eit sjølvmordsforsøk er så "ute i dagen"!

    Og sidan ho faktisk allereie hadde kasta opp før amulanse kom, er sjansen veldig stor for at d går bra. Håper virkelig at ho blir innlagt på psyk. og får hjelp derfra. Stakkar jente..

    Husk å snakk om det som skjedde, og ikkje ver redd for å ta kontakt med hyttenaboen igjen! Dei treng støtta!!
    Så vil eg bare sei at det er flott du tar opp noko som fortsatt er litt tabu!

    Klem

    SvarSlett
  8. Stakkels pige - det er jo et råd om hjælp, håber at nogle tager hånd om hende.
    Ha´en god week-end.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett