Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 31. august 2011

Jeg er i Trondheim....

og har vært på Vinmonopolet, et stort nytt og
flott....















Vi skal ha selskap og servere musserende vin og
dette er en del av utvalget i et eget temperert rom
inni lokalet....















































Jammen ikke enkelt å velge blant de mange
merkene....

Hmm...kanskje jeg kan kjøpe inn noen typer
å prøvesmake. Det kunne jo fort blitt ganske
kjekt....



12 kommentarer:

  1. Haha! Jepp, årets kampsak; prøvesmaking på polet :)

    SvarSlett
  2. der kan jeg ikke hjelpe deg.. jeg havner under bordet etter 2 glass : ))

    nei. det er ikke enkelt å velge i sorter.. de få gangene jeg kjøper noe spør jeg alltid betjeningen..

    nyt med måte og spar noe til gjestene ; )

    SvarSlett
  3. Er du i byen?..sannelig nytt pol som jeg ikke vet om;)
    Kos dæ i trønderhovedstaden!!

    SvarSlett
  4. Tror du må prøvesmake alle sammen ja, he he.

    SvarSlett
  5. Har du prøvd Prosecco? Hvis ikke, gjør det frue.
    Friskt, lett og godt. Passer til mye.

    SvarSlett
  6. Prøvesmake er ikke dumt :-) Mye deilig i vin.
    Men jeg kjøpte en rødvin en gang som var "nyhet" da.
    Da jeg åpnet den, føltes det som om det var gått gjær i den. Som om en liten smak, vokste i munnen. Jeg syns det var utrolig stygt og tømte ut flaska.

    Da jeg sjekket den opp nærmere, viste det seg at den var "lett musserende". Akkurat DEN var ikke god, men mange andre er nok det :-)
    Derfor er det vel kanskje lurt å prøvesmake først !! :-D

    SvarSlett
  7. SIer som Elisabet, bare litt sterkere: DU MÅ prøve italiensk prosecco, engang - you will love it, bare husk å kjøpt BRUT og ikke Dolce (søt) - av fransk champis vil jeg gått for Moet & Chandon eller Bollinger, som visstnok var Winston Churchills favoritt !

    SKÅL og lykke til med innkjøpet ;)

    SvarSlett
  8. Heisan!!! Jeg er oppflaska på loppis, selv om det absolutt ikke var noe morsomt å gå rundt i det andre folk har kasta. Vi var vell en del på loppis i begynnelsen av 90-tallet, da det virkelig var mye loppemarkeder. Men folk knuffa, og de drog og folk var ganske agressive, så det skulle bli mange år før jeg drog på loppis igjen. 20 år!!!! Sånn utenom at jeg var loppegeneral to ganger på den skolen som barna mine gikk på .Men nå er det ikke så mye loppiser her i distriket lenger. Vi er second hand folk, og syntes det er morsomt å blande hummer og kanari. Gubben sitter i bilen og venter, mens jeg handler. Men nå finnes det så mange bruktbutikker, at man kan dra ditt å handle. Men det er jo ikke slik at alle liker brukte ting. Sånn er det bare. Klemz grethe

    SvarSlett
  9. Hei hei
    i spania har de prøvesmaking av vin i tønner på supermarkedet - helt supert ;)
    burde jo vært sånn på polet her også :)
    har ikke mye erfaring med musserende så ingen gode tips fra meg.
    lykke til med valget
    klem anita s

    SvarSlett
  10. Hei hei
    i spania har de prøvesmaking av vin i tønner på supermarkedet - helt supert ;)
    burde jo vært sånn på polet her også :)
    har ikke mye erfaring med musserende så ingen gode tips fra meg.
    lykke til med valget
    klem anita s

    SvarSlett